הרב איגרא מונה לדיין בבית הדין הגדול, בנו התמנה לכתב הדתות של גל"צ

הרב אליעזר איגרא מונה לתפקיד דיין בבית הדין הגדול, לאחר ישיבה מתוחה במיוחד בוועדה למינוי דיינים בשל המחלוקת עם החרדים על מינוי הדיינים לבתי הדין האזוריים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/05/16 18:10 כד בניסן התשעו

הרב איגרא מונה לדיין בבית הדין הגדול, בנו התמנה לכתב הדתות של גל"צ
מירי אמיתי, צילום: מירי אמיתי

לאחר ישיבה מתוחה של הוועדה למינוי דיינים בשל התנגדות החרדים למינוי דיינים דתיים לאומיים לבתי הדין האזוריים, מונה לאחר שבע שנות המתנה הרב אליעזר איגרא כדיין לבית הדין הגדול.

הרב איגרא למד במוסדות הציונות הדתית, בית הספר הממלכתי-דתי מוריה ובישיבה התיכונית חורב. לאחר מכן למד במשך עשר שנים בישיבת ההסדר כרם ביבנה. שירת בחיל השריון ולחם במלחמת יום הכיפורים.

לאחר נישואיו התגורר בעפרה. היה ממקימי ההתנחלות פסגות וכולל הדיינות ביישוב. בשנת 1989 התמנה כדיין בבית הדין הרבני בבאר שבע. כמו כן נבחר לרב היישוב כפר מימון. מאז 1999 הוא עומד בראש בית הדין המיוחד לענייני יוחסין באזור הדרום. לקראת הבחירות לרבנות העיר פתח תקווה היה מועמד מוסכם מטעם הציונות הדתית ומפלגת ש"ס, אך לבסוף הסיר את מועמדותו. בשנת 2012 התמנה לדיין בבית הדין הגדול בירושלים, במינוי זמני, היחיד כיום מקרב רבני הציונות הדתית בבית דין זה. לימד בישיבת עוד יוסף חי, בישיבת עתניאל ובבית מוריה בבאר שבע.

בשנת 2013 התמודד הרב איגרא למשרת הרב הראשי לישראל‏ במקביל לרב סתיו והרב לאו. בפברואר 2013 התכנסה קבוצה של רבנים בציונות הדתית, בהם הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב מרדכי שטרנברג, הרב שלמה אבינר והרב מרדכי גרינברג, כדי להצביע על מועמד מוסכם למשרה זו. הרב איגרא זכה ברוב קולות המצביעים‏ אך יומיים לפני הבחירות הודיע על פרישתו מההתמודדות.

הרב איגרא נחשב למועמד שמוסכם גם על החרדים אך זכה לתמיכה רחבה גם של ארגוני הנשים שרואות בו כמועמד שפועל לטובתן של מסורבות הגט וקשוב לסבלן. במשפחת איגרא יכולים היום להיות מרוצים במיוחד מלבד המינוי של האב לדיין קודם היום גם בנו, אורי איגרא לתפקיד הכתב לענייני דתות של גלי צה"ל והוא יחל בחפיפה עם הכתב העכשווי - אוריה אלקיים שישמש בתפקיד עד ליולי הקרוב.

מלבד מינויו של הרב איגרא נמנע השר שטייניץ שעומד בראשות הוועדה להעלות להצבעה את נושא מינוי הדיינים בבתי הדין האזוריים בשל התנגדותם העזה של החרדים ואיומם כי יראו בעניין עילה לפרוש מהקואליציה זאת בשל העובדה שבוועדה עצמה היה רוב לארגוני הנשים ולאנשי הבית היהודי שקיוו לנצל את זה כדי למנות את הדיינים מרבני צהר השנויים במחלוקת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן