הרב אורי שרקי: מדיניות של הכלה לא מספיקה. צריך לייצר הרתעה

כעבור שנה מאז הרצח, בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע ברצח את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בו נרצח שלום שרקי ז"ל. הרב אורי שרקי ל'כיפה': "אנחנו במצב של חוסר ביטחון"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 13/04/16 15:56 ה בניסן התשעו

הרב אורי שרקי: מדיניות של הכלה לא מספיקה. צריך לייצר הרתעה
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע ברצח ובניסיון רצח את המחבל חאלד קוטינה שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים בו נרצח שלום יוחאי שרקי, בן 25, ונפצעה באורח קשה שירה קליין.

מכתב האישום שהוגש נגד המחבל בן ה-37 עולה כי הוא פעל ממניע לאומני במטרה לנקום על חייהם הקשים, לטענתו, של התושבים במחנה הפליטים שועפאט.

הרב אורי שרקי, אביו של שלום, אמר ל'כיפה' כי המשפחה שבעת רצון מההחלטה: "נעשה צעד נוסף בדרך לעשיית הצדק במגבלות החוק. בהתחלה חששנו שהמחבל לא יואשם, אך הוא הורשע ברצח".

הרב שרקי ציין כי מערכת הביטחון מקיימת מדיניות של הכלה, שאינה מספקת בשביל למנוע פיגועים נוספים, מהסוג שהוא ומשפחתו חוו: "אנחנו רואים במערכת המשפט ומערכת השלטון גופים שמופקדים על ההרתעה מפני האלימות המתמשכת, אנחנו במצב של חוסר ביטחון. אנחנו מצפים שהמדינה תדע לקטוע את גל הטרור. לא הייתה החלטה מפורשת ומובנת של הפסקת גל הטרור. ויש מספיק כלים למדינה במסגרת החוק כדי לאפשר את זה".

כזכור, לפני חודשיים, עשרות הגיעו לאולם בית המשפט במחוזי בירושלים בעקבות קריאת האח השכול, כתב חדשות ערוץ 2, יאיר שרקי להגיע לעדות רוצח אחיו, בו תכננו סנגוריו לנקות אותו מאשמה: "המחבל שרצח את שלום אחי, יגיע ביום שני הקרוב לבית המשפט מצוייד בחוות דעת פסיכיאטרית פרטית שתקבע כי לא היה אחראי למעשיו".

"קו ההגנה מזגזג כבר כמה חודשים בפראות בין הטענה שמדובר בתאונה, לבין הגרסה שהתכוון ״רק״ לפצוע ולא להרוג, וכמובן הסיפור הנוח מכל: הוא חולה נפש שלא היה אחראי למעשיו" ציין שרקי בפוסט שפרסם בפייסבוק.

לפני שנה, בערב יום השואה נסע קוטינה ברכבו בכביש מספר 1 בירושלים לכיוון פסגת זאב, עת הגיע לצומת המטה הארצי לכיוון צפון עצר ברמזור אדום. כשהתחלף הרמזור האיץ את רכבו, סטה מהנתיב השמאלי במהירות לכיוון הנתיב הימני, עלה על המדרכה ופגע בשני הצעירים היהודים שעמדו בתחנת האוטובוס.