הרב אברהם יוסף: אסור לחתום על כרטיס "בלבבי"

רבה של חולון מביע התנגדות לחתימה על הכרטיסים "אדי" ו"בלבבי" לתרומת איברים, זאת מפני ש"גדולי ישראל לא הסכימו עליו" ומכיוון ש"אין לנו אמון ברופאים המנותקים מהתורה"

חדשות כיפה אורי פולק 23/01/12 13:39 כח בטבת התשעב

הרב אברהם יוסף: אסור לחתום על כרטיס "בלבבי"

הרב אברהם יוסף, רבה הראשי של העיר חולון ובנו של הרב עובדיה יוסף, מביע התנגדות פומבי לחתימה על הכרטיסים השונים לתרומות איברים וביניהם גם לכרטיס ההלכתי שהומלץ באחרונה גם על ידי רבני ארגון "צהר" - "בלבבי".

בתשובה הלכתית שהתפרסמה באתר "מורשת", הרב יוסף מנמק את התנגדותו לתרומת איברים מסיבות הלכתיות וטוען כי "כל כרטיס שגדולי ישראל לא הסכימו עליו, אי אפשר לחתום עליו". בכך, למעשה, מביע הרב יוסף ביטול גמור כלפי עמדתם ההלכתית של ראשי ארגון רבני "צהר" ובראשם הרב יעקב אריאל.

הרב יוסף הביע אי-אמון במערכת הרפואית בישראל, בטענה כי היא איננה מחוייבת להלכה. הוא קובע כי ישנו איסור הלכתי בחתימה על כרטיסי "אדי" ו"בלבבי", שכן "אין לנו אמון ברופאים המנותקים מהתורה ומעשיהם מנוגדים להלכה".

כפי שדווח בכיפה, כ-40 מרבני הארגון "צהר" החליטו לפני ארבעה חודשים לקרוא לציבור לחתום על הכרטיס הדתי-הלכתי לתרומות איברים - "בלבבי". ההחלטה התקבלה בכינוס של הרבנים בבית החולים "שערי צדק", במסגרתו קיבלו את ההחלטה ברוב קולות.

ב"צהר" הסבירו כי ההחלטה לחתום על "בלבבי" נובעת מהעובדה שרק 10% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל חתמה עד היום על כרטיס "אדי", כששיעור החתימה בעולם על תרומות איברים עומד על כ-60%. הרבנים הסבירו כי הפער הגדול נובע גם מהחששות ההלכתיים שבאו לידי פיתרון בכרטיס "בלבבי" - ואת הפער הזה דרשו הרבנים לצמצם.