הרב אבינר על נוער הגבעות: מכניסים להם רעיונות, יש להם 'גב רוחני'

ראש ישיבת "עטרת כהנים" מתח ביקורת על התנהגותם האלימה של פעילי הימין הקיצוני. "אני לא מבין את התירוץ שאנשים מתוסכלים ולכן זורקים אבנים – מי שמתוסכל שילך לפסיכולוג", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 18/12/11 09:48 כב בכסלו התשעב

הרב אבינר על נוער הגבעות: מכניסים להם רעיונות, יש להם 'גב רוחני'
Arielhorowitz-cc-by, צילום: Arielhorowitz-cc-by

"אנשים אומרים ש'נוער הגבעות' הוא תוצאה של ההתנתקות, של נוער מתוסכל שהמדינה דוחקת אותו למעשים אלימים. אני לא מבין את התירוץ הזה שאנשים מתוסכלים זורקים אבנים. מי שמתוסכל - שילך לפסיכולוג. אם אתה מתוסכל, אל תלך לגור במאחזים" - כך אמר בסוף השבוע הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", בשיחה עם תלמידיו.

הרב אבינר התייחס בשיחה לתקיפת פעילי הימין הקיצוני את מח"ט וסמח"ט אפרים, כמו גם הפריצה לבסיס במהלך השבוע שעבר. "2,000 שנה סבלנו מפרעות, כשגויים עשו לנו, אבל מעולם לא עשינו פרעות, לא בגויים ולא ביהודים. אנחנו לא אנשים פראיים", קבע הרב אבינר, שהסביר כי "אפשר להיות מתוסכלים בעולם הזה, יש פה בעיות - זה חידוש? עכשיו התברר לנוער שקשה בעולם הזה, שלפעמים מישהו סובל שלא בצדק? זה לא התחיל בהתנתקות, זה התחיל מקין שהרג את הבל".

"זה לא מתיר לעשות רע. אפשר להתווכח, אסור אפילו להעליב. אפילו לשנוא אסור. להרים יד? אין בכלל מה לדבר על זה", קבע הרב אבינר. ראש ישיבת "עטרת כהנים" הסביר כי "יותר מדיי זמן שזורקים על צה"ל אבנים. מי זורק עליהם אבנים? אנחנו! וצה"ל שותק, כי הוא אוהב את ההתיישבות והוא מגן עליהם. תשאלו קצינים בכירים כמה אבנים הם חטפו ממתיישבים. עכשיו זה פשוט עבר כל גבול, זה התפוצץ בכל העולם וכולם תמהים 'למה אתם זורקים אבנים על צה"ל?'. אני לא מבין את התירוץ שאנשים מתוסכלים ולכן זורקים אבנים - מי שמתוסכל שילך לפסיכולוג. אם אתה מתוסכל - אל תלך לגור שם".

הרב אבינר האשים את הגורמים המניעים, לדבריו, את 'נוער הגבעות', אשר איננו פועל באופן עצמאי לחלוטין. הוא ציין כי "הבעיה היא לא הנוער, אלא מי שמכניס להם רעיונות לראש. הם לא עושים דברים כאלה ללא 'גב' רוחני. יש אווירה שזה בסדר לתקוף את המשטרה והצבא. המעשים הללו הם פועל יוצא של רעיונות והשקפות. ברעיונות האלה אנחנו חייבים להיאבק, באמצעות רעיונות אמיתיים ונכונים שידחקו אותם החוצה".

"המדינה לא דוחפת אף אחד לפינה, מפני שמתגוררים בה אנשים חוץ מנוער הגבעות. נכון שאנחנו חושבים לפעמים שאנחנו מחזיקים את המדינה מבחינה כלכלית ולאומית (בציניות -א.פ) אבל יש אנשים שלא חושבים כמונו. או שנקום מדינה לחוד, ביהודה, או שאנחנו יחד מתוך הבנת המדינה ש'זה לא תמיד יהיה איך שאנחנו רוצים'", הוסיף הרב אבינר.

הרב אבינר טען באוזני תלמידיו כי "מי שהולך לגור ביש"ע צריך לדעת שזה עלול לקרות. מסרת את הנפש מתוך כוונה לאחוז ולתפוס - אבל אתה צריך לדעת שעלולים לפנות אותך". הרב אבינר נימק את הדברים בכך ש"יש אנשים שחושבים בטעותם שצריך לפנות יישובים, מכל מיני סיבות, הם חושבים אחרת. הם לא פחות אוהבים את המדינה. אנחנו אומרים להם שהם טועים - אך לא מצליחים לשכנע אותם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן