הרב אבינר עובר לוואטסאפ

אחרי שנים של הודעות כתובות, ראש ישיבת "עטרת כהנים" החליט להצטרף לוואטסאפ ולהשיב לשאלות באפליקציה החינמית. תלמידיו: זה לא אומר שהוא בדרך לפייסבוק. מניות סלקום ופרטנר רשמו ירידות שערים

חדשות כיפה כיפה הפוכה 22/02/13 13:51 יב באדר התשעג

אחרי שנים של סמסים הלכתיים, הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים, מצטרף למהפכת הוואטסאפ: לכיפה נודע כי הרב אבינר הצטרף באחרונה לאפליקציה החדשה, המאפשרת התכתבות בהודעות קצרות ללא תשלום.

הרב אבינר מקבל מאות סמסים ביום, רובם עוסקים בשאלות הלכתיות שמופנות אליו, ונחשב לאחד מחלוצי השו“ת הסלולרי. ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ מסמס תשובות הלכתיות תוך כדי שהוא מוסר שיעורים, אוכל צהריים או נמצא בדרכים - ומשיב בעשרות תחומים הלכתיים מדי יום.

באחרונה הציעו לו תלמידיו להצטרף לוואטסאפ, אשר מאפשרת התכתבות חינמית. ”בהתחלה לא הבנתי על מה מדובר, אבל כשהצטרפתי הבנתי שזה ממכר“, אומר הרב אבינר, שמשגר כ-300 סמסים ביום. ”ברור שמדובר בשירות נוח יותר, ולי חשוב להיות קרוב לציבור ולהשיב לשאלות הלכתיות במהירות האפשרית“, הסביר הרב.

תלמידיו של הרב אבינר מדגישים כי המהלך לא מעיד על התקדמות טכנולוגית מבחינת הרב, שעדיין מתנגד לפייסבוק וליתר הרשתות החברתיות. ”הוא בסך הכל רוצה לסמס בחינם“, אומרים תלמידיו, ”בוואטסאפ הרב יכול להשיב ליותר שאלות בזמן קצר יותר“.

בתוך כך, למעבר של הרב אבינר מ-SMS לוואטסאפ יש גם משמעות כלכלית. כלכלנים מעריכים כי פרישתו של הרב אבינר משליחת הודעות כתובות בתשלום תסב נזק כלכלי לחברות, שכיום גובות תשלום כפול על שליחת ההודעות לרב אבינר - מצד המסמסים. לאחר הודעתו של הרב אבינר צנחו מניית סלקום ופרטנר ב-0.3% ומדד ת“א 100 נסגר בירידות שערים.