הרב אבינר סופד לרב אלישיב: היה גאון אמיתי, שקדן וצנוע

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", נפרד מהרב יוסף שלום אלישיב שהלך לעולמו: "הגאון הגדול עלה למרומים, אך רוחו האיתנה נושבת באומה כולה לכל זרמיה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/07/12 21:09 כח בתמוז התשעב

הרב אבינר סופד לרב אלישיב: היה גאון אמיתי, שקדן וצנוע
יוסף אבי יאיר אנגל, צילום: יוסף אבי יאיר אנגל

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", ספד הערב (רביעי) ל"פוסק הדור", הרב יוסף שלום אלישיב, אשר הלך לעולמו והוא בן 102. בדברים שנשא לתלמידיו בישיבה, אמר הרב אבינר כי "הוא היה גאון אמיתי - בגלל מידותיו התרומיות, בגלל צניעותו הגדולה, שלא חיפש פרסום ומעמד, שהיה מסוגר ונחבא אל הכלים, לא נואם ולא מופיע בציבור, גר בדירה מאוד פשוטה".

עוד ציין הרב אבינר כי "הרב אלישיב היה גאון אמיתי מפני שהיה שקדן ובגלל נאמנותו המוחלטת לתורה ועמידה בכל תוקף כחומה בצורה נגד כל חידוש שלא דרכה של תורה, מתוך נאמנות מוחלטת ושמיעה מוחלטת לרבותינו הקדושים שבכל הדורות". לדבריו, הרב אלישיב לא חידש דבר בשיטת לימודו או בדרך פסיקתו, אך "גדול מאוד הוא הישן".

"הוא גם ידע להקל איפה שצריך להקל ואיפה שחייבים להקל, וגם בזה לא פחד מאף אחד", אמר הרב אבינר, שאף תיאר וציין לשבח את יחסו הטוב לראי"ה קוק, שאף השיא אותו. "כאשר במכון ירושלים עורך סירב להכניס פירושי מרן הרב קוק על המסכת, העורך הראשי פיטר אותו. הוא פנה לרב אלישיב, והוא אמר לאותו עורך: "אתה הכרת את הרב קוק? דע לך שהוא היה קדוש. גם אני הייתי מפטר אותך".

"הגאון האמיתי, הגאון הגדול עלה למרומים, אך רוחו האיתנה נושבת באומה כולה לכל זרמיה. נזכה ללכת בדרכו ונעמוד בחרדת קודש מול זכרו. אשרי, אני הדל, בזוכה ללמוד בבנין של ישיבת תורת חיים בה למד רבנו בצעירותו, לעמוד באותה אדמת קודש וללמוד את דבריו", סיכם הרב אבינר.