הרב אבינר: ניצב שחם ראוי לתפקידו

הרב שלמה אבינר, שהשתתף בטקס מינויו של ניצב ניסו שחם למפקד מחוז ירושלים, טוען כי צריך לשפוט אותו על פי מעשיו – ולא על פי אירוע חד פעמי. "יש לו הרבה זכויות"

חדשות כיפה אורי פולק 12/05/11 00:00 ח באייר התשעא

הרב אבינר: ניצב שחם ראוי לתפקידו
אריאל הורוביץ, צילום: אריאל הורוביץ

ניצב ניסו שחם, שמונה השבוע למפקד מחוז ירושלים, חוזר בו מהדברים הקשים שאמר על המתיישבים במהלך יישום תוכנית ההתנתקות לפני למעלה מחמש שנים. במהלך טקס מינויו, שהתקיים אתמול (ד') אמר ניצב שחם כי הוא "שוטר בכל רמ"ח אבריי, ביצעתי שגיאות במהלך שירותי ואני מצר. עליהן המפורסמת בהן היא השגיאה שביצעתי בהתנתקות".

שחם אף הקריא בנאומו את דברי השופטת איילה פרוקצ'יה, אשר דנה בעתירה שביקשה לעכב את מינוי וקבעה כי הוא אכן ראוי לשמש בכל תפקיד בשורות המשטרה. דבריו זכו לגיבוי משמעותי מקרב רבני הציונות הדתית. לטקס מינוי של שחם הגיע ראש ישיבת "עטרת כהנים" בירושלים, הרב שלמה אבינר, אשר ביקש להגיע אל הטקס כדי להביע תמיכה אישית בניצב שחם.

"באמת שניצב שחם חזר בו באותו היום או למחרת, וזה דבר נדיר מאוד, שאיש ציבור עושה טעות וברבים מודיע "טעיתי". על פי רוב, מחפשים תירוצים או התחמקויות והוא בחר להתמודד. הוא חזר על זה, בטקס", טוען הרב אבינר בשיחה עם כיפה. "הוא הסביר שאדם דווקא נבחן כשהוא טועה, מה מעשיו לאחר מכן. כיצד הוא יוצא מזה".

הרב אבינר מציין כי "מעבר לכך, הטעות של ניצב שחם הייתה טעות בדיבורים ולא במעשים. הדברים הבלתי נסבלים שהוא התבטא עליהם, היו רק ברמת הדיבור ולא ברמת המעשה. מה שחשוב לגבי אדם הוא המעשים שלו ולא הדיבורים שלו. צריך כמובן את שניהם, אבל המעשים הם אלו שקובעים".

לדבריו, סיבות אלו מצדיקות את מינויו של שחם. "אדם לא נשפט על פי אירוע חריג ומבודד, אלא על פי כל מה שעשה במהלך חייו", קובע הרב אבינר, "ניצב שחם, בכל תפקידיו שהוא מילא, עשה את זה על הצד הטוב ביותר". הרב אבינר סיפר כי הוא מכיר את ניצב שחם גם מהעבר, בעת שהיה מפקד המשטרה בעיר העתיקה, בה שוכנת הישיבה של הרב אבינר.

"ניצב שחם התמודד במקום לא פשוט, בלב ירושלים. הישיבה שלנו ממוקמת שם והוא תמיד עשה את כל מה שהוא יכול, מעל ומעבר במסגרת החוק, למעננו. גם במסגרתו אחרות, בתפקידיו הקודמים, הוא עשה דברים רבים וטובים", מוסיף הרב אבינר. לטענתו, "זה לא ישר לשפוט אותו על דבר אחד ולשכוח את כל היתר. יש לו הרבה זכויות, הוא מילא תפקידים טובים. הוא מגיע ממשפחה פשוטה, בתחילה הוא היה סוכן סמוי במשטרה. מילא תפקידים בתחתית שבתחתית. הוא טיפס לאט לאט במעלה הדרגות וכעת הוא מגיע לתפקיד חשוב והגיע בזכות המאמצים שלו. אדם נמדד על פי רובו".

מבחינה ציבורית טוען הרב אבינר כי "יש מקום להצטער על אווירה ציבורית ותקשורתית שאיננה טובה או ישרה ובמקום לראות את זכויותיו של אדם אחד, מתחילים למנות את חסרונותיו. זה לא בריא, צריך לשפוט דברים בפרופורציות ופרספקטיבה נכונה, אישי ציבור ומדינה. אני לא מלאך, אתה לא מלאך, אולי אשתי כן. צריך לראות את הדברים בפרופורציות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן