הרב אבינר נגד פשרה בגבעת האולפנה: "זה עניין עקרוני"

פרסום ראשון: בשיחה עם תלמידיו אמר הרב שלמה אבינר כי "מנהיג אמיתי לא מחפש עסקאות. השאלה האמיתית היא האם ארץ ישראל שלנו או לא שלנו – והיא שלנו, אז אסור לנו להתפשר"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/06/12 15:59 כא בסיון התשעב

הרב אבינר נגד פשרה בגבעת האולפנה: "זה עניין עקרוני"
Arielhorowitz-cc-by, צילום: Arielhorowitz-cc-by

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" בירושלים, מתנגד לכל פשרה בסוגיית שכונת גבעת האולפנה בבית אל וטוען כי מדובר ב"עניין עקרוני אשר אסור להתפשר עליו".

בשיחה שמסר לתלמידיו, שתוכנה מתפרסם לראשונה בכיפה, אמר הרב אבינר כי הוא התנגד מראש להצעות לפיהן השכונה תפונה תמורת בנייה של מאות יחידות דיור ביהודה ושומרון. "זה עניין של עקרון, גם הרב צבי יהודה התנגד לרעיונות דומים בעבר. השאלה בסופו של דבר היא האם ארץ ישראל שלנו או לא שלנו? הרצי"ה אמר שזה שלנו - ואף אחד לא יגיד לנו אחרת, בעד שום פשרה. העיקרון הזה הקים את גוש אמונים ואת רוב ההתיישבות. מנהיג אמיתי לא מחפש עסקאות", אמר הרב אבינר.

"היום זו גבעת האולפנה ומחר יפנו מקומות אחרים בעד עסקאות אחרות", הוסיף הרב אבינר, שטען כי "אם לא תהיה ברירה אחרת צריך לקבל משהו, אבל לבצע עסקאות זה לא ראוי". הוא ציין כי "המאבק האמיתי למען ההתיישבות הוא ללמוד תורה. חלילה יפנו את גבעת האולפנה כי אנו לא לומדים מספיק תורה ולא עושים מספיק מצוות. זה לא אומר שלא עושים, זה אומר שצריך לעשות יותר. לימוד התורה מצליח להטמיע את הרעיונות בתוך החברה הישראלית ולשנות דעות בכנסת ובממשלה ובסופו של דבר לשנות את המציאות".

הרב אבינר הסביר לתלמידיו כי הויכוח האמיתי מאחורי סוגיית שכונת גבעת האולפנה הינו על הבעלות האמיתית על ארץ ישראל, ולא עניין של סכסוך משפטי על קרקע זו או אחרת. "השאלה אם מבחינה מוסרית מדובר באדמות שלנו או של הערבים. מה זה אדמות של ערבים? אילו הוכחות הם מביאים בכלל הוכחות? אם הם רעו את הצאן שלהם - זה שלהם?".

ראש ישיבת "עטרת כהנים" הדגיש באוזניו תלמידיו כי "אנחנו לא עושים דברים נגד החוק, אבל מי שקובע את החוק היא הממשלה ולא בג"ץ. כסא ראש הממשלה מכושף. יגיד מה שיגיד לפני הבחירות, בסופו של דבר הוא מתקפל ועושה 'התרת נדרים'". עוד הדגיש הרב אבינר את התנגדותו למעשי אלימות כהתנגדות לפינוי השכונה ואמר כי "בוודאי שאסור ללכת מכות. לא צריך ללכת לשם כדי להוכיח שארץ ישראל יקרה לנו, זה על גבול הבדיחה. מי שמפגין שעתיים - ארץ ישראל יקרה לו? העיקר לא להיסחף במלחמות יהודים נגד יהודים, זו עבירה".