הרב אבינר נגד סופ"ש ארוך: "הבטלה איננה טובה"

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", טוען כי קביעת ימי ראשון כחופש לא תעודד שמירת שבת אלא רק תוביל לבטלה גדולה ומיותרת יותר

חדשות כיפה אורי פולק 14/07/11 14:42 יב בתמוז התשעא

הרב אבינר נגד סופ"ש ארוך: "הבטלה איננה טובה"
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", מתנגד ליוזמתו של השר סילבן שלום לפיה יקבע יום חופש שבועי נוסף בימי א'. לטענתו של הרב אבינר, חלק מהתנגדותו לרעיון נובעת מהטיעון הכלכלי כי "ייתכן וכלכלית נפסיד מזה, כי בסופו של דבר צריך לעבוד. אנחנו צריכים להמשיך ולחזק את הכלכלה הישראלית".

בדברים שמסר לעלון פרשת השבוע "מעייני הישועה" טען הרב אבינר, מהסיבה הדתית, כי "יש אומרים שאם יהיה יום שבתון ביום ראשון אנשים לא יחללו שבת. הרעיון הוא ששבת יהיה יום משפחה ויום ראשון יהיה לקניות בילויים ועסקים. אבל רבים אומרים שהערכה הזו איננה נכונה ואנשים בכל זאת יחללו שבת". הרב אבינר מסביר, לדוגמה, כי הציבור הישראלי לא נוהג להתאבל על חורבן הבית בתשעה באב, אלא "יש גם אנשים שהולכים לים" ולכן זו לא הסיבה לכך שאנשים ישמרו שבת.

כמו כן, הרב אבינר מנמק את התנגדותו גם מהסיבה החינוכית, בטענה כי "הבטלה איננה טובה. צריך לעבוד, כי אם לא עובדים עסוקים בשטויות. אם יהיה יום חופש אז אנשים באותו יום ילכו ללמוד תורה בישיבה? אני מסופק". הוא מוסיף ומציין כי "גם כך יש המון פנאי ותיווצר בעיה קשה של תרבות פנאי ירודה. רוב הזמן הוא כבר פנאי. החוזק של החברה ימדד על פי תרבות הפנאי שלה. עבודה זה דבר חיובי, טוב וחשוב, אבל הפנאי, רובם לא יודעים להעסיק את עצמם בשעות הפנאי. זה לא טוב".

"אם יום א' יהיה שבתון, יצטרכו לעבוד יותר במשך השבוע, זה לא רעיון טוב. צריך לאזן. האב צריך לחזור הביתה ולהיות עם אשתו וילדיו. יום ראשון של שבתון לא יפצה על זה, כי על ההורים להיות עם ילדיהם כל יום, לדבר איתם ולעזור בשעורי בית. זה כמו שאומר 'אתה מבזבז הרבה זמן על ארוחות, אז אולי תצום שבוע ויום אחד בשבוע תעשה ארוחה ענקית'. זה לא הולך ככה. לכן אני לא חושב שהיוזמה הזו טובה", מסכם הרב אבינר.