הרב אבינר מסכם את ”עמוד ענן“: מבצע מוצלח, תוצאות טובות מאוד

הרב שלמה אבינר סיכם בהצלחה את מבצע ”עמוד ענן“ וטען כי גם הסכם הפסקת האש מול חמאס הביא לתוצאות חיוביות. הרב אבינר שיבח במיוחד את התמיכה הבין-לאומית ואת חיזוק ההרתעה הישראלית

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/11/12 15:58 יא בכסלו התשעג

הרב אבינר מסכם את ”עמוד ענן“: מבצע מוצלח, תוצאות טובות מאוד
אתר מעלה, צילום: אתר מעלה

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים, מברך על תוצאות מבצע ”עמוד ענן“ שהסתיים בהפסקת אש בשבוע האחרון, ומגדיר אותן ”טובות מאוד“, תוך התייחסות לשיקולים המבצעיים, האזוריים והבין-לאומיים.

בתשובה שמסר באתר ”מעלה“ ציין הרב אבינר כי ”במבצע חוסלו 30 פעילי טרור בכירים ובסך הכל 120 מחבלים, הושמדו רוב המשגרים ויעדים צבאיים רבים ורוב מנהרות ההברחה של ארגוני הטרור ברצועת עזה. כמו כן, היו 1,500 גיחות אוויריות באופן חופשי לחלוטין, מה שמראה לחמאס ולשאר המחבלים שיש לנו שליטה מוחלטת בשמיים ושאנחנו יעילים ולא מפחדים משום דבר בעתיד“.

הרב אבינר התייחס להסכם הפסקת האש וציין לחיוב כי ”החמאס הבטיח שלא להוסיף לתקוף. וודאי שהוא נשאר אויב שלנו, הוא רשע מרושע, אבל יש ערך גדול להצהרה הזו, שהיא חסרת תקדים. החמאס גם הבטיח להיות השומר על השקט בגבול רצועת עזה, שגם זו הצהרה תקדימית שיוצאת מפיו“.

כמו כן התייחס הרב אבינר לתמיכה הבין-לאומית שזכתה בו ישראל במהלך המבצע וטען כי ”זה נושא חשוב, שכן איננו לבד על פני כדור הארץ. אנחנו אמנם מדינה עצמאית, אך כזו החייבת להתחשב במדינות אחרות“. לדבריו, במהלך המבצע גם התקשורת העולמית הבינה כי ”ארגוני הטרור שקרנים. הם פרסמו תמונות של ילדים שנפגעו כביכול בעזה, אך מהר מאוד התברר בפייסבוק שמדובר בתמונות ישנות מהמלחמה בסוריה. זכינו גם להבטחה אמריקאית לביטחון שלנו וזה הישג גדול“.

בשולי דבר שיבח הרב אבינר את פעילות לוחמי סוללות ”כיפת ברזל“ וטען כי המערכת ”הוכיחה את עצמה עם למעלה מ-84 אחוזי הצלחה, הישג יוצא דופן של ההגנה האווירית“.