הרב אבינר לרב הראשי לאו: אנחנו איתך

הרב דוד לאו זכה לחיבוק חם מרבני הציונות הדתית, במהלך כנס "תשובה מאהבה" של מכון מאיר. הרב ביגון לרב לאו: "אתה ידוע בכוחך לאחד וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/09/13 13:57 ח בתשרי התשעד

הרב אבינר לרב הראשי לאו: אנחנו איתך

הרב הראשי לישראל דוד לאו התארח אמש (ד‘)בכנס של מכון מאיר תחת הכותרת "תשובה מאהבה", עם כניסתו לבנייני האומה, יצאו לקראתו רבני הציונות הדתית, הרב שלמה אבינר והרב דב ביגון - אשר קיבלו את פניו יחד עם הקהל בשירים ובריקודים.

הרב שלמה אבינר אמר בכנס כי "יש רבנים של כפרים, של כרכים, ויש רב של מדינה, אבל יש רב של עם ישראל שקם לתחיה בארצו על פי תורתו, הרב הראשי לישראל הוא הרב במובן, הוא התורה במובן הממלכתי הכלל ישראלי, ואנחנו מכירים את הרב דוד לאו, והוא נמוך בעיניו, אבל באמת בעינינו -הוא גבוה, הוא מורם מעם ואנו בטוחים שבשנים האלו שיעמוד בראשנו יביא טובה וברכה ואנחנו אומרים לו לך בכוחך זה ואנחנו נהיה איתך בכל אשר תלך".

הרב ביגון, שדיבר לאחר מכן, אמר יכ ”הרב דוד לאו מקדש שם שמים וברכתי שימשיך לקדש שם שמים, הרב ידוע בהארת פנים שלו וביכולת שלו לאחד את כולם וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים". הרב ביגון אמר כי מכיר את אביו ומכיר את הרב הראשי ואת המשפחה, "משפחה של אהבת ישראל, אהבת ארץ ישראל ותורת ישראל ותמשיך בדרך הזאת לקדש שם שמים".

הרב הראשי לאו מסר דבר תורה במהלך הערב וקרא לציבור להתפלל על חבריהם במהלך תפילות יום הכיפורים. ”צריך להיות בקשר של אבקשה טוב לך, לבקש את טובתו של הזולת, לא רק לא לצער את החבר אלא לחשוב על טובתו של שכניו, לחשוב על אחיו ואחיותיו, לחשוב על צערו של יהונתן בן מלכה פולארד שבכאב גדול כולנו מתפללים לראותו בריא ושלם על אדמת הקודש, לחשוב על צרתם של אלו שיש להם לחם אבל אין להם יכולת בריאותית לאכול, יש להם בגד, ארון הבגדים שלהם מלא בגדים אבל לא יכולים ללבוש כי הם לובשים חלוק של בית החולים, בוא נתפלל להחלמתם ולרפואתם, לחשוב על הזולת“, אמר הרב לאו.