הרב אבינר: לעזור למסתננים? לא הבעיה שלנו

"לעשות חסד לגויים לפני שעוזרים ליהודים – זו שחיתות", כך טען הרב שלמה אבינר בשיחה לתלמידיו על רקע סוגיית המסתננים בישראל. לדבריו, קליטת המסתננים עלולה "לערער המאזן הדמוגרפי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/06/12 13:59 יג בסיון התשעב

הרב אבינר: לעזור למסתננים? לא הבעיה שלנו
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

"המסתננים שנכנסים ללא רשות - צריך להוציא אותם כמו כל מדינה אחרת. לאן ילכו? אינני יודע, שהחברים שלהם יקבלו אותם. מדינות אחרות צריכות לקבל אותם. אנחנו מוכנים לקבל מסתנן אחד או שניים ל-1,000 איש באוכלוסייה" - כך אמר הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", בשיחה שמסר לתלמידיו בסוף השבוע שעבר, בהתייחס לסוגיית המסתננים בישראל.

הרב אבינר הסביר לתלמידיו כי "ברור שצריך לעשות חסד גם לגויים, אבל זו לא חובה. חסד איננו דבר שאין לו גבול, הוא מוגבל בצורך וביכולת. אינני חייב לעשות כל חסד לשני וקנה המידה הוא כלפי עצמי. החשבון הוא: מה הייתי עושה לו היה מדובר בי".

בדבריו, תקף הרב אבינר את מי שטוענים כי יחס עוין למסתננים, או גירושם מהמדינה, מזכיר את התנהלות הנאצים בגרמניה, ערב מלחמת העולם השנייה. "מה זה קשור לנאצים? הנאצים לקחו אזרחים טובים ונאמנים ורצחו אותם, מה זה קשור לעניין המסתננים? הנאצים כבשו מדינות אחרות כמו פולין או צרפת, בלגיה והולנד, לקחו משם יהודים ורצחו אותם. אין פה בכלל מה להשוות, כאילו אנחנו כובשים ארצות אחרות ורוצחים שם אנשים", טען הרב אבינר.

עוד ציין הרב אבינר כי "על פי כדור הארץ יש 900 מיליון רעבים ומיליארד וחצי נוספים שאין להם מים לשתות ועוד רבים רבים שישנים ברחוב, סובלים ומסכנים. אולי 2-3 מיליארד. אי אפשר להכניס את כל המסכנים האלה לגבולות המדינה. המציאות כיום היא בלתי אפשרית".

לדעת הרב אבינר, הסיכון המרכזי בשילוב המסתננים בישראל הוא ערעור החברה הישראלית. "20% מהמדינה ערבים ועוד 5% נוספים הם גויים, בעלי אזרחות ישראלית. כמה אפשר לקלוט לכאן ולערער את האוכלוסייה והחברה בישראל? אנחנו עלולים לאבד את הרוב היהודי בתוך גבולות המדינה ועל כן אנחנו חייבים לשמור על איזון דמוגרפי מזערי", הסביר הרב אבינר.

"חשוב שיהיה סדר עדיפויות. לפני שעושים חסד לזרים, צריך לעשות חסד ליהודים", קבע הרב אבינר, "יש המון ישראלים רעבים, יש מצוקות גדולות. חכמים גדולים רוצים לעשות חסד לאחרים ולא לעם שלהם - וזו שחיתות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן