הרב אבינר יוצא להגנת הרב אלון: "אי אפשר להרשיע אדם ללא הוכחות"

פרסום ראשון: הרב שלמה אבינר מותח ביקורת על הרשעתו של הרב אלון - ויוצא להגנתו: "הרב אלון חיבק ונישק מאות ואלפי אנשים בחיבה גדולה - אף אחד לא הרגיש דבר פסול חוץ משני מקרים בודדים"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 23/10/13 19:06 יט בחשון התשעד

הרב אבינר יוצא להגנת הרב אלון: "אי אפשר להרשיע אדם ללא הוכחות"
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

פרסום ראשון: הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת ”עטרת כהנים“ בירושלים, יוצא להגנתו של הרב מוטי אלון, שהורשע לפני כחודשיים בשתי עבירות של מעשים מגונים בכוח, באחד מתלמידיו.

"אי אפשר להרשיע אדם על פי התרשמות ללא הוכחות", קובע הרב אבינר בנוגע להרשעה, בדברים שיפורסמו בשבת הקרובה בעלון "עולם קטן". ”הרב אלון חיבק ונישק מאות ואלפי אנשים בחיבה גדולה, וזו דרכו, ואף אחד לא הרגיש דבר פסול חוץ משני מקרים בודדים", הסביר הרב אבינר.

הרב אבינר הינו הרב הבכיר הראשון היוצא להגנתו של הרב אלון, לאחר הרשעתו. יצויין כי רובם המוחלט של רבני הציונות הדתית, גם אלו שהביעו תמיכה מסוייגת בעבר ברב אלון - נמנעו עד כה מהתבטאויות פומביות בעניינו. גם הרב אבינר, לאחר ההחלטה על הרשעת הרב אלון, סירב להתייחס לדברים עד כה.

"מחבק ומנשק - וזו דרכו", הרב אלון (צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24)

משפטו של הרב אלון התנהל בדלתיים סגורות וחומרי המשפט, לרבות פסק הדין, נותרו חסויים לעיני הציבור. בעבר הביע הרב אבינר תמיכה גם בנשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שהורשע אף הוא בעבירות מין.

שלב הטיעונים לעונשו של הרב אלון נפתח לפני כשבועיים, כשבמהלך הדיון דרשה התביעה מבית המשפט להטיל על הרב אלון עונש מאסר בפועל של 9 עד 12 חודשים, על שתי העבירות. כמו כן דרשה התביעה פיצוי כספי לנפגע. בתוך כך, כפי שדיווחנו בכיפה, הרבנות הראשית לישראל תדון בקרוב באפשרות לשלול מהרב מוטי אלון את כושר הרבנות שלו.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן