הרב אבינר טוען כי פולמוס התנ"ך הוא "קידוש השם"

הרב שלמה אבינר סבור כי לא אמור להיות הבדל בגישה ללימוד תנ"ך בין הציבור הציוני-דתי לציבור החרדי. לדבריו, "הראי"ה והרצי"ה לא הגדירו גרסה ציונית ללימוד תנ"ך"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/09/12 13:43 יח באלול התשעב

הרב אבינר טוען כי פולמוס התנ"ך הוא "קידוש השם"
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

אין הבדל בינינו לבין הציונות הדתית לבין הציבור החרדי מבחינת לימוד תנ"ך, ולא צריך להיות הבדל - כך טוען הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" ומהרבנים הבכירים המובילים את המאבק נגד תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך של החמ"ד.

בתשובה הלכתית שתתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "עולם קטן", מסביר הרב אבינר כי "לא ראינו אצל מרן הרב קוק ואצל רבנו הרב צבי יהודה הגדרה ציונית-דתית של לימוד תנ"ך". לטענתו, "בכלל, תחיית האומה בארצה אינה חלופה לחרדיות, אלא החרדיות נשארת במקומה, ורק מחזירים חלקים של תורה שנשכחו במהלך הגלות".

הרב אבינר אף נשאל לחילול השם שנגרם כתוצאה מההתנגדות והפולמוס סביב התוכנית החדשה, וטען כי "אדרבה, חילוקי דעות מתוך כבוד הדדי הם העמקה של תורה ובירורה של תורה - כלומר, קידוש השם". הוא ציין כי "המשנה והגמרא מלאות מחלוקות ואף פעם לא טענו שזה חילול השם".

בתוך כך, המפקחת על לימודי התנ"ך בחמ"ד, מירי שליסל, שיגרה בראשית השבוע מכתב לכלל המורים לתנ"ך במנהל לחינוך דתי, בו ביקשה לחזק את ידיהם לנוכח תוכנית הלימודים החדשה. היא ציינה במכתב כי הדיון סביב התוכנית הוא דיון ראוי שצריך להתקיים על מנת לברר את הדרך הנכונה לעיסוק בנושא.