הרב אבינר: "זה חילול ה' לקחת כספי צדקה מגויים"

לקראת סיום שנת הלימודים בשבוע הבא, מגבירים המתנגדים לקרן לידידות את מאמציהם נגד קייטנות משרד החינוך. הרב אבינר בכנס לנערות "ישנו איסור הלכתי ליהנות מכספי עבודה זרה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/06/14 12:50 כא בסיון התשעד

הרב אבינר: "זה חילול ה' לקחת כספי צדקה מגויים"
דוברות, צילום: דוברות

עצרת לנערות בהשתתפות הרב שלמה אבינר התקיימה השבוע בירושלים נגד קיום קייטנות הקיץ של משרד החינוך, תוך קבלת כספים מהקרן לידידות. על פי מארגני העצרת, מטרתה הייתה להעלות את המודעות הציבורית לבעיות ההלכתיות הטמונות בכך, ולהבהיר את עמדת החינוך הדתי בנושא.

בנאומו במקום הסביר הרב אבינר את הבעיות הטמונות בקבלת תרומות מקרן זו. "ישנן שלוש סיבות למה לא לקחת את הכסף, וכל סיבה מספיקה בפני עצמה" הסביר הרב אבינר. "אסור ליהנות מעבודה זרה, אסור לאפשר פיתוח "ידידות" של יחסים טובים בין הדתות, ואסור לקבל צדקה מגוי. האיסור על הנאה מעבודה זרה נלמד מהתורה, מאברהם אבינו והלאה זה מלחמת חורמה נגד העבודה זרה. מבואר בשולחן ערוך גם על איסור הנאה גם בדברים פעוטים, כך למשל אסור אפילו להשתמש כסימן דרך בעבודה זרה. אסור לומר "ניפגש ליד כנסיה פלונית וכו'".

עוד הוסיף הרב אבינר והסביר: "הכסף גם מפיל מחיצות ומקרב, ולכן הם שופכים כסף במדינת ישראל כדי להיות ולהראות נחמדים וטובים. צריך לדעת למה הם חותרים, לשיטתם כל זמן שכל עם ישראל לא יתנצר- ישו לא יחזור. כל נוצרי שלא עושה כל מה שהוא יכול לעשות מעכב את הגאולה בעולם. נכון, בי"ס שמקבל כסף לא יתנצר, אך זה מחלחל לאט לאט. הסיבה השלישית היא האיסור לקחת צדקה מגוי, זה חילול השם להראות כביכול עם ישראל מקבץ נדבות בן הגויים וזקוק לעזרתם".

לאחר הדברים חולקו דפי פעילות ופלאיירים של דולרים עם הכיתוב "לא לוקחים כסף נוצרי".

"אני מרגישה אחריות כלפי עם ישראל, ונפעל כדי להסביר לכולם את המשמעות של הדברים" אומרת שלהבת, אחת המשתתפות ."אני מקווה שעם הפעילות שלנו תעלה גם המודעות של כלל הציבור למה שקורה, ונוכל לסייע במשהו כדי למנוע בעיה חינוכית אשר תלך ותגדל עם הזמן, אם רק נתעלם ממנה".