הרב אבינר: החברה הדתית פיתחה תסביכי רדיפה מהחילונים

בעקבות פולמוס "שירת נשים" טוען ראש ישיבת "עטרת כהנים" כי החברה הדתית הפכה פרנואידית. "הם חושבים שכולם נגדם וצועקים 'שמד'. איזה שמד? מי בכלל רוצה להרוג אתכם?", אמר לתלמידיו

חדשות כיפה אורי פולק 23/02/12 16:49 ל בשבט התשעב

הרב אבינר: החברה הדתית פיתחה תסביכי רדיפה מהחילונים
אריאל הורוביץ, ויקיפדיה, צילום: אריאל הורוביץ, ויקיפדיה

"החברה הדתית הפכה פרנואידית, אנשים בה פיתחו תסביכי רדיפה מהחילונים. חושבים שכולם נגדם" - כך טען השבוע הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", בשיחה שהעביר לתלמידיו בישיבה שתוכנה מתפרסם לראשונה בכיפה.

בהתייחס לפולמוס שהתפתח בחברה הישראלית סביב סוגיית "שירת נשים", טוען הרב אבינר כי החברה הדתית הגזימה בתגובתה ובהבנתה את מניעי החברה החילונית בסוגיה. "חוץ ממשוגע אחד או שניים שפועלים נגד דתיים, אף אחד במדינה לא נגד דתיים. בדרך כלל רק מדובר על ניסיון להילחם נגד כפייה דתית", טוען הרב אבינר.

לדבריו, "כשדתיים רבים שומעים איזו ביקורת עליהם, הם ישר צועקים "שמד". איזה שמד? מישהו ביקש להרוג את הדתיים או לפעול נגדם? הוא רוצה לשמוע שירת נשים כי הוא רוצה לשמוע שירת נשים, למה אתה חושב שזה נגדך? זאת הסיבה. הוא שומע בנות גם כשדתיים לא נמצאים". הוא מציין כי "גם החילונים רוצים שכל הדתיים ישתתפו בטקסים ולא יצאו מהם. מה אתם חושבים, שהם רוצים שתתפתח שם "טיילת" באמצע כל אירוע, כשדתיים יצאו החוצה בגלל שירת נשים? ברור שלא".

לטענת הרב אבינר, "המניע ל"שירת נשים" איננו מלחמת תרבות. החילונים לא מנסים להוכיח משהו. בצה"ל רק רוצים שכולם ישתתפו בטקסים, הם לא מנסים לשכנע אותנו במשהו. החיכוך התרבותי תמיד היה קיים". באותה שיחה חיזק הרב אבינר את ידיו של הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, באומרו כי "הוא הרב הצבאי היחיד בהיסטוריה שפעל נגד החלטה שתחייב את החיילים הדתיים לשמוע שירת נשים.

בשולי דבריו אמר הרב אבינר לתלמידיו כי "מי שקובע בצה"ל הוא הרב, אבל הרב אומר להקשיב למפקד. המפקדים קובעים בצה"ל, אחרת אי אפשר לנהל צבא. צריך לתת אמון בצבא, עד היום לא הוכח אחרת חוץ ממספר מקרים יוצאי דופן בהם שפטו את המפקדים. לא צריך להכניס רבנים לכל מקום. פקודות הצבא טובות ומסודרות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן