הרב אבינר: בתי דריינוף נולדו בחטא

פרסום ראשון: בבית אל מתחוללת בימים האחרונים סערה, לאחר שפורסם כי תושבים ביישוב הם שדיווחו לראשונה על בנייתם בצורה לא חוקית. הרב אבינר יוצאת להגנת התושבים: להפסיק ההשמצה המתמדת, הגסה והשקרית נגדם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/07/15 17:19 יא באב התשעה

הרב אבינר: בתי דריינוף נולדו בחטא
ענבל גרוס - סוכנות תצפית, צילום: ענבל גרוס - סוכנות תצפית

סערה יוצאת דופן בהיקפה התעוררה בימים האחרונים ביישוב בית אל, כשתושבים ביישוב תוקפים בחריפות את שכניהם, לאחר שאלו דיווחו על אי חוקיות בתי דריינוף, והובילו להוצאת צו הריסה נגדם.

בשבוע שעבר סערו הרוחות ביהודה ושומרון, ותושבים יצאו להפגין בדרישה כי ממשלת ישראל תאשר את התב"ע של בתי דריינוף, שני בניינים בבית אל אשר מיועדים להריסה בעקבות הוראת בג"צ.

לקראת סוף השבוע שעבר פרסם רועי שרון בערוץ 10 מסמך בו נחשף כי תושבים ביישוב בית אל הם אלו אשר דיווחו לראשונה על בניית הבניינים, כשב-2010 פנו 16 משפחות המתגוררות בשכנות לפרויקט בדרישה לעצור את הבניה הלא חוקית, מכיוון שמדובר בבניה המתבצעת ללא היתר וללא קבלת האישורים הנדרשים. "בנייה זו, מעבר לכך שאינה חוקית, גורמת ותגרום נזק לכל תושבי השכונה- על ידי כך שאופי השכונות הקיימות כיום הנהנות מנוף אוויר ואור ייפגע לבלי היכר כשמול בתיי מרשיי ייבנה מפלצות נדלן", נכתב במסמך.

בעקבות הפרסומים, מתחוללת בימים האחרונים סערה ביישוב בית אל, כשרבים מתושבי היישוב תוקפים את אותם תושבים אשר 'הלשינו' לטענתם על הבניינים. בתגובה לכך פרסם רב היישוב הרב שלמה אבינר מכתב חריג בחריפותו דווקא בתשעה באב, כשהוא דורש להפסיק את המתקפה נגד התושבים אשר התלוננו נגד בניית בתי דריינוף.

במכתב, שפורסם בלוחות המודעות של היישוב בתשעה באב, ושתכנו הגיע לידי 'כיפה', כתב הרב אבינר, "כבר אמרתי כמה פעמים שכל המאבק שלנו על ארץ ישראל נשמט בסיסו אם הוא מלווה בשנאה".

"עניין ארץ ישראל אינו ביסודו שייך לאנשים פרטיים אלא לאומה, ואם יש שנאה פנימית אז הכל נופל", המשיך הרב אבינר וכתב. "לכן, לפני שממשיכים במאבק על ארצנו קודם יש לתקן את ההשמצה המתמדת הגסה והשקרית נגד 40 משפחות, ובמיוחד על ידי הנוער, ואין להתגאות מהתנהגותו זאת ולכנותו נוער נפלא", הוא זועם על התוקפים. הרב אבינר הוסיף וכתב בסוגריים, "וכן זה מלבד שבניה זו בחטא נולדה בהעדר כל האישורים הנדרשים - מה יגידו על תושב ישובנו שייזום בניה בשטח בתוך היישוב שאינו שלו בלי אישורים".

"וכבר היו מקרים שמתנחלים נלהבים פגעו פיזית באלו שלא מצאו חן בעיניהם וזה דומה לעניין חטא תשעה באב מצד הקנאים דאז", כותב הרב אבינר. "קודם יש לתקן את השנאה ולבקש סליחה הן המשמיצים, הן המתחבאים מאחורי הקלעים (וגם הבעיה השנייה צריכה תיקון) ואחר כך ניגש למאבק על ארצנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן