הרב אבינר: בשל הסיכון, יש להשתמש באוזנייה בשיחות בסלולרי

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", קובע כי החשש מפני נזק בריאותי לסלולרי מחייב הלכתית שימוש באוזנייה בשיחות טלפון ארוכות

חדשות כיפה אורי פולק 28/08/11 12:15 כח באב התשעא

הרב אבינר: בשל הסיכון, יש להשתמש באוזנייה בשיחות בסלולרי
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

המחקרים אמנם אינם חד-משמעיים ביחס לנזק הקרינה של הטלפונים הסלולריים, אולם הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", לא לוקח סיכונים. בפסיקה הלכתית תקדימית שקבע הרב אבינר בשיחה עם מערכת כיפה, קובע הרב אבינר אמצעי זהירות בסיסי, מתוך תוקף הלכתי, למי שעושים שימוש ממושך בשיחות הטלפון הסלולרי.

"אמנם רוב המחקרים לא הצליחו להוכיח את הנזק של שיחות הטלפון הסלולריות, אולם מעט המחקרים שכן הוכיחו קשר ישיר בן שימוש בסלולרי לבין קרינה ותוצאות של מחלות קשות, מחייב אמצעי זהירות לכל הפחות עבור מי שעושים שימוש תכוף בטלפונים שלהם", אומר הרב אבינר.

לדבריו, "מי שעושה שימוש ממושך בטלפון הסלולרי, מומלץ שישתמש באוזנייה חוטית או אלחוטית, כדי לחסוך את קרבת הטלפון הסלולרי מראשו". הרב אבינר מבסס את קביעתו על המחקרים המדעיים, בהתחשב בכלל ההלכתי "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", המחייב לדעתו ולו נקיטת אמצעים בסיסיים על מנת למנוע נזק אפשרי למשתמשים הסלולריים.

הרב אבינר עצמו, המקבל למעלה מ-250 שאלות הלכתיות בהודעות כתובות ביום ומי שנחשבן לצרכן סלולרי "כבד" לטובת מתן פסיקות הלכתיות לתלמידיו, משתמש זה שנים באוזניית Bluetooth לטובת שיחות הטלפון הארוכות אותן הוא מנהל. כעת, ממליץ הרב אבינר לנקוט במנהג זה כקביעה הלכתית מומלצת, על מנת לחסוך את אחוזי הסיכון הקיימים בשימוש תכוף במכשירים הסלולריים.