הרב אבינר בעד טשטוש פניה של רות פוגל ז"ל: "זה כבודה"

ראש מוסדות "עטרת כהנים" מצדיק את החלטת "מכון מאיר" לצנזור תמונתה של רות פוגל ז"ל מהעלון "באהבה ובאמונה". "אם היו שואלים אותה בחייה, בזה היא הייתה רוצה", הוא טוען

חדשות כיפה אורי פולק 22/01/12 13:15 כז בטבת התשעב

הרב אבינר בעד טשטוש פניה של רות פוגל ז"ל: "זה כבודה"
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

הרב שלמה אבינר, ראש מוסדות "עטרת כהנים", מצדיק היום (א') את החלטת "מכון מאיר" לטשטוש פניה של רות פוגל ז"ל בעלון "באהבה ובאמונה" שהודפס על ידו השבוע.

בתשובה שנתן הרב אבינר באתר "מעלה" טען הרב כי "יש מקום לטשטש את פניה של רותי פוגל ז"ל, זה כבודה. זה שהיא נפטרה זה לא אומר שלא צריך לכבד אותה". לדבריו של הרב אבינר, "אם היו שואלים אותה בחייה, בזה היא הייתה רוצה. זה שאדם מת לא הופך את תמונתו להפקר".

כפי שדווח בכיפה, במודעה שפורסמה לקראת האזכרה לציון 11 חודשים לרצח, נראים פניהם של אהוד פוגל ושל שלושת ילדיהם של אהוד ורות - יואב אלעד והדס ז"ל שנרצחו כולם בפיגוע על-ידי שני מחבלים מן הכפר עוורתא. רק פניה של רות פוגל ז"ל, טושטשו ככל הנראה מטעמי צניעות.

העלון "באהבה ובאמונה" היוצא לאור על ידי ישיבת "מכון מאיר", נוהג בדרך כלל שלא לפרסם תמונות נשים. בישיבה מלמד אביה של רות פוגל, הרב יהודה בן ישי. יצוין כי המודעה, שפורסמה גם בעלונים אחרים, הובאה ללא צנזור - למעט ב"באהבה ובאמונה".

מ"מכון מאיר" נמסר בתגובה לכיפה כי "העלון 'באהבה ובאמונה' הוא עלון תורני המופץ ונקרא בתוך בתי הכנסת. בשל כך, מדיניות העלון היא לא לפרסם תמונות נשים בו. פרסום המודעה באופן זה נגרם בשל טעות אנוש ובלא כל כוונה לפגוע חלילה. המכון התנצל בפני המשפחה על כך וההתנצלות התקבלה בהבנה מלאה על ידי המשפחה".