הרב אבינר: "בזיון תלמידי חכמים הכשיר רצח רבי אלעזר"

הרב שלמה אבינר טוען כי הירצחו של הרב אלעזר אבוחצירא זצ"ל נשען על השנאה הציבורית סביב תלמידי החכמים בישראל – "כמו ברצח רבין"

חדשות כיפה אורי פולק 15/08/11 15:01 טו באב התשעא

ביזיון תלמידי חכמים שהפך לאופנה רווחת בישראל של ימינו, הוא שהכשיר את הירצחו של הרב אלעזר אבוחצירא זצ"ל - כך קובע ראש ישיבת "עטרת כהנים", הרב שלמה אבינר, בשיחה שהעביר לתלמידיו לפני מספר ימים, בהתייחס לרצח הרב אלעזר אבוחצירא זצ"ל, החודש.

הרב אבינר השווה את האווירה הציבורית שקדמה לרצח הרב אבוחצירא, לזו שקדמה לפני רצח אבין. "גם ברצח רבין אמרו שאדם אחד אמנם רצח אותו באקדח, אבל סביבו היו הרבה אנשים שרצחו אותו במילים - ורבים אחרים שרצחו אותו במחשבה. אותו הדבר קורה כאן: אם הרוצח לא היה מרגיש את שנאת הרבנים בציבור ולא היה רואה כיצד מבזים תלמידי חכמים בישראל, ביניהם גם את הרב אבוחצירא, ייתכן ולא היה רוצח", אמר הרב אבינר.

עם זאת, הרב אבינר הבהיר בדבריו כי הרוצח הוא חלק מתופעת שוליים. "יש אנשים רשעים, ברוך השם שהם נדירים", קבע הרב אבינר והדגיש כי "עם ישראל אינו עם של רוצחים. הוא היה יוצא דופן, יש אומרים משוגע. לא כולם כאלה". בהקשר הזה ציין הרב אבינר כי בשל כך, לדעתו, "רבנים אינם זקוקים לאבטחה. יש כאלה שאומרים שיש בכך צורך, אני לא חושב ככה. זו תופעה נדירה ושולית".

ביחס למשמעות הרוחנית של רצח רב גדול בישראל, אמר הרב אבינר לתלמידיו כי אנו "איננו יודעים את דרכי הנהגתו של הקב"ה בעולם, איך צדיק ורע לו ורשע וטוב לו. אנחנו מאמינים שהקב"ה קובע כמה בן אדם יחיה, ללא קשר להתנהגות שלו - כך עפ"י חז"ל בגמרא. הוא הדין לגבי בנים, חיים וממון".