הרבצ"ר: שמחים שגם גלעד חוגג איתנו השנה

הרב הצבאי הראשי השתתף ב"הקפות שניות" יחד עם סגל הרבנות הצבאית, במועצה האזורית אשכול. "פדיון שבויים היא מצווה מיוחדת", הדגיש

חדשות כיפה אורי פולק 20/10/11 22:25 כב בתשרי התשעב

הרבצ"ר: שמחים שגם גלעד חוגג איתנו השנה
במחנה, צילום: במחנה

במועצה האזורית אשכול התקיימה הערב (ה') חגיגת ה"הקפות השניות" - יחד עם הרבנות הצבאית. המועצה, שחגגה הערב 30 שנה להיווסדה, ציינה את האירוע יחד עם מאות חיילי צה"ל מבסיס זיקים, חיילי מודיעין ולוחמים מאוגדת עזה.

כמיטב המסורת השתתפו באירוע כל הסגל הבכיר של הרבנות הצבאית ובראשו הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, בעצמו תושב המועצה. במקום חגגו כמובן גם התושבים המקומיים, יחד עם חיילי צה"ל, כשכל האירוע כולו עמד בסימן חגיגות חזרתו של חייל צה"ל, רס"ל גלעד שליט.

"פדיון שבויים היא מצווה מיוחדת", אמר הערב הרבצ"ר פרץ לכיפה. לדבריו, "ערבות הדדית היא עניין עצום בעם ישראל. כל חג סוכות מבטא את הערבות ההדדית בעם ישראל, את האחדות של כל עם ישראל היושב בסוכה. כמובן שאנחנו שמחים שגם גלעד יושב השנה, יחד איתנו, בסוכה של עם ישראל".

"אנחנו ממשיכים בביטחון, ממשיכים באמונה גדולה לבנות יישובים כאן באזור. יש במקום חיבור מדהים וטבעי בין צבא, ביטחון והתיישבות. יש פה מגוון חיילים שהצליחו להגיע מהגזרה מחטיבות שונות. הצבא והאזרחים כאן הם מקשה אחת שרק רוצה לשמוח ביחד", הוסיף הרבצ"ר.

בתוך כך התקיימו חגיגות "הקפות שניות" גם בירושלים, במעמד המרכזי בו השתתפו הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר. הרב מצגר קרא האירוע לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לשחרר את המרגל הישראלי יונתן פולארד הכלוא בארה"ב. "השבוע חזר לנו בן מהשבי אך לא ננוח ולא נשקוט עד שנראה את כל בנינו השבויים והנעדרים שבים. הנשיא אובמה, ראית את ההתרגשות והשמחה עם שובו של גלעד שליט - אנא שחרר את יונתן פולארד", קרא הרב מצגר.