הרבצ"ר נועד עם ראשי ישיבות ההסדר

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, נפגש עם רבני ישיבות ההסדר על רקע פרשות "שירת נשים" בצה"ל והדגיש: "עושה כל שביכולתי כדי לשמור על ההלכה"

חדשות כיפה אורי פולק 09/10/11 17:19 יא בתשרי התשעב

הרבצ"ר נועד עם ראשי ישיבות ההסדר
יחצ, צילום: יחצ

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, נועד היום (א') עם ראשי ישיבות ההסדר החברות באיגוד ישיבות ההסדר, לשיחה שעסקה בפרשת שירת הנשים בצה"ל, על רקע הדחתם של הצוערים הדתיים לפני כחודש, לאחר שסירבו להשתתף באירוע שכלל שירת נשים.

במהלך השיחה עסקו הרבנים בעמדה ההלכתית סביב עניין שמיעת שירת נשים במהלך טקסים צבאיים רשמיים, בין היתר גם לאור פסיקתו של הרב הראשי יונה מצגר אשר שלל השתתפות חיילים דתיים בפעילויות מסוג זה, זאת במסגרת עבודת מטה שמקיים צה"ל סביב הנושא במהלך החודשים האחרונים.

הרבצ"ר, מצידו, שיתף את הרבנים הבכירים בעמדתו האישית והדגיש בפני הרבנים די מבחינתו "אין פשרות בהלכה, הלכה זה הלכה". הוא הבהיר כי הוא "שליח נאמן של כל היושבים כאן, על כל דעותיהם וגווניהם" והדגיש כי הוא "עושה כל שביכולתי ועומד על דעתי בתוך המערכת ואת התוצאות אני מקווה שתראו בעבודת המטה שתתפרסם בקרוב בנושא זה". עוד ציין הרבצ"ר כי "ניתן לשמור גם על הלכה ללא פשרות וגם על אחדות מלאה בתוך הצבא".

בשולי הדברים גינה הרבצ"ר את פעולות "תג מחיר", הן כלפי פלסטינים והן כלפי גורמים ערבים-ישראלים, במספר מקרים שאירעו לאחרונה. על אף שהחשודים במעשים אלו אינם נמנים על תלמידי ישיבות ההסדר, הדגיש הרבצ"ר כי על הרבנים לגנות את המעשים מכל וכל. "זו תופעה חמורה שאני מצפה מכם לגנות. בעיניי מדובר בתופעה חמורה ופסולה מאוד", ציין.