הרבצ"ר נגד הרב מלמד: "הנאמנות שלנו לצה"ל איננה מותנית"

תא"ל הרב רפי פרץ יצא נגד קריאתו של הרב אליעזר מלמד ונגד עצומת התלמידים שקראו לדחיית הגיוס לצה"ל בעקבות החלטת המטכ"ל בנושא שירת נשים. "זה מיעוט הרסני שעלול ויכול להשפיע", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 19/01/12 15:13 כד בטבת התשעב

הרבצ"ר נגד הרב מלמד: "הנאמנות שלנו לצה"ל איננה מותנית"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, תקף היום (ה') את עצומת תלמידי הישיבות ואת קריאתו של הרב אליעזר מלמד, נגד גיוס לצה"ל בשל החלטת המטכ"ל לחיוב חיילים דתיים בשירות נשים.

בשיחה עם תלמידי התיכון הדתי "צייטלין" בתל אביב טען הרבצ"ר כי "בצער רב מאוד, שמעתי בימים האחרונים קולות של חבר'ה, מתוכנו, שאומרים שהם לא מתגייסים. הם אומרים שהנאמנות למדינת ישראל היא נאמנות מותנית. תתנו לי, אני אעשה. לא תתנו לי, אני לא אעשה. כמובן שהדברים האלה שייכים למיעוט, אבל לצערי הרב, גם מיעוט, אם לא מדברים עליו ברור, ההרס הזה עלול ויכול להשפיע".

תא"ל הרב רפי פרץ טען בדבריו כי "הנאמנות לצה"ל חייבת להיות בסיס איתן ולא איזשהוא משהו שאנחנו משחקים איתו. אני אומר לכולם, שצריך להיזהר על הבית המשותף שלנו, על המתנה האלוקית הגדולה הזו שקיבלנו שקוראים לה מדינת ישראל וצה"ל".

כאנטיתזה לאותן קריאות, טען הרבצ"ר כי התשובה היא גיוס לצה"ל. "תתגייסו, זה מאוד חשוב ומאוד משמעותי. אנחנו צריכים לדעת שהצבא היקר שלנו הוא צבא העם", הוא טען.

התייחסותו של הרבצ"ר מגיעה בתשובה לדבריו של הרב מלמד, שקרא השבוע לתלמידיו לדחות את גיוסם לצה"ל עד לביטול ההנחיות האחרונות שניתנו בצה"ל בנוגע לשירת נשים. "לא ניתן להשלים עם החלטה של פורום מטכ"ל לחייב את החיילים לשמוע שירת נשים בטקס רשמי ולכן אפשר להתגייס ולסרב פקודה, ואפשר לעצור (את הגיוס - א.פ) כמחאה ציבורית עד שזה יתוקן", טען הרב מלמד.

דבריו של הרב מלמד פורסמו בעקבות העצומה עליה חתמו עשרות תלמידי ישיבות הסדר בישראל, בקריאה דומה. כפי שדווח בכיפה, עשרות בני נוער מישיבות ההסדר חתמו על עצומה מקונת בה הם מצהירים כי כל עוד לא תשתנה המדיניות בצה"ל, הם לא יתגייסו לשירות צבאי "כי פקודותיו של בורא העולם קודמות לפקודותיו של כל גורם בשר ודם".

הצעירים כתבו בעצומה כי "בעבר נקבעו בצה"ל פקודות מטכ"ל שאפשרו לכל חייל לשמור מצוות בעת שירותו, ובמסגרת זו אכן שירתו ומשרתים בצה"ל אלפים רבים של חיילים שומרי תורה ומצוות, בנאמנות ובמסירות", מציינים חותמי העצומה, שמבהירים כי "לצערנו, בפרט בתקופה האחרונה, מתחוללים תהליכים שבמסגרתם מנסים לפקוד על חיילים לעבור על מצוות התורה בכפייה... דבר זה מדאיג אותנו מאוד, ואנו מצהירים כי כל עוד לא ייפסקו הניסיונות הללו, לא נוכל להתגייס לצה"ל".