הרבצ"ר: לרוב הרבנים לא תהיה בעיה להיכנס לצה"ל

תא"ל הרב רפי פרץ התייחס להחלטה על פיקוח ביקורי רבנים-תלמידים בצה"ל והסביר כי "אין שום כוונה לפגוע, אלא לחזק ולעשות סדר בביקורי הרבנים, כפי שנהוג עם מרצים אחרים"

חדשות כיפה אורי פולק 04/01/12 09:43 ט בטבת התשעב

הרבצ"ר: לרוב הרבנים לא תהיה בעיה להיכנס לצה"ל
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, מתייחס לראשונה להחלטת הרמטכ"ל בנוגע לפיקוח ההדוק על ביקורי רבנים בצה"ל. "אין שום כוונה לפגוע, יש כוונה לבוא ולסדר את ביקורי הרבנים בצה"ל בצורה רשמית ומכובדת", אמר תא"ל הרב פרץ בסיור שקיים אתמול (ג') במפעל "עוף הגליל".

הרבצ"ר הסביר כי כוונת הרמטכ"ל היא "לעשות סדר בצה"ל, כפי שמרצים חיצוניים שמגיעים להרצות בפני חיילים נדרשים לאישורו של קצין חינוך ראשי. כך גם כשמגיע רב לשוחח עם חיילים, על מנת שלא תיווצר מבוכה לצבא ולחיילים ושלא יהיו דברים שלא ראוי שישמעו, הדברים יאושרו על ידי".

"מגמת הצבא היא לא לפגוע, אלא לחזק", הדגיש תא"ל הרב פרץ, שאמנם הבהיר כי הוא "מכיר את רוב רובם של הרבנים בישראל וחושב שלא תהיה להם שום בעיה להיכנס לבסיסי צה"ל".

בהתייחס להחלטת המטכ"ל המחייבת חיילים דתיים בהשתתפות באירועים הכוללים שירת נשים, אמר הרבצ"ר כי "צה"ל מעוניין לקבוע ולכפות את סדר היום ויש לקבוע את מה שמתאים לכולם. אם לא ברור לחיילים מה עליהם לעשות, יש להתייעץ עם המפקדים". הוא הסביר כי "ההחלטה היא באופן כללי של המפקד הוא זה שמוביל בשדה הקרב, הוא מוביל לכל מקום והוא יכריע וההכרעה שלו מקובלת. אני סומך על המפקדים".

בתוך כך מתח הרבצ"ר ביקורת על מבצעי פעולות "תג מחיר" ואמר כי "מדובר במקרים חמורים ביותר. אנחנו המתנה הכי גדולה שקרתה לנו באלפיים שנה האחרונות, זה שזכינו במדינה ריבונית, שיש צה"ל ומדינת ישראל. מי שלוקח את החוק לידיו, פוגע בעקרון הריבונות היקר לכל אדם ויקר לי כאדם דתי מאמין".

כפי שדווח בכיפה, השבוע אימץ הרמטכ"ל את החלטת הצוות שבחן את השירות המשותף בצה"ל וקבע, לראשונה בתולדות צה"ל, כי מפגשי רבנים, ראשי ישיבות ומכינות, עם תלמידיהם החיילים, יאושרו מבעוד מועד על-ידי הרב הראשי לצה"ל. כמו כן, בכל מפגש שכזה יהיה נוכח נציג מהרבנות הצבאית, אשר יוודא כי הוא מבוצע בהלימה לרוח צה"ל.