הרבצ"ר לרבנים הצבאיים: נרחיק הדרת נשים מצה"ל

תא"ל הרב רפי פרץ כינס את כלל הרבנים הצבאיים לשיחת חידוד נהלים בעניין השירות המשותף בצה"ל. הרבצ"ר הנחה את המפקדים: רבנים חיצוניים יחוייבו באישור שלו כדי להיכנס לבסיסים

חדשות כיפה אורי פולק 01/01/12 17:07 ו בטבת התשעב

הרבצ"ר לרבנים הצבאיים: נרחיק הדרת נשים מצה"ל
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, כינס היום (א') את כלל הרבנים הצבאיים בצה"ל, לשיחת הבהרת נהלים בעקבות מקרים של הדרת נשים מהמרחב הציבורי בישראל. הרבצ"ר הבהיר כי "אין ולא תהיה הדרת נשים בצה"ל. דווקא מאיתנו, מי שיודעים את חשיבות כבודה של האישה, לדאוג שהפולמוס הזה לא יחדור לשורותינו".

בכנס שהתקיים בהנחיית הרמטכ"ל בני גנץ, הדגיש תא"ל הרב פרץ כי "אירועים של הדרת נשים שלא יעלו על הדעת, אין לייחס אותם לציבור שלם ויקר". הוא הבהיר כי הרבנים הצבאיים ניצבים "כחלק מחזית המאבק" ובהתאם לכך עליהם "למנוע תופעות של הדרת נשים בצה"ל, כחלק מהאחריות הרחבה של אחדות השורות". הרבצ"ר הדגיש כי "צו השעה הוא אהבת ישראל ואחדות השורות. זהו הצו החשוב ביותר שאני רואה בעת הזו. זו השורה והתחתונה בדבריי".

באופן מיוחד הדגיש הרבצ"ר כי על פי החלטת הרמטכ"ל, מרצים חיצוניים המוזמנים על ידם להרצאות בתוך צה"ל, שומרים על אחדות השורות והמסר. "מי שלא מבין את השפה ואת המסר של הרבצ"ר, לא יכול לדבר בפני חיילי צה"ל. כל כניסה של גורם רבני לא צבאי לצה"ל, בעת הזו - עוברת דרכי באופן אישי", קבע תא"ל הרב פרץ, שהבהיר כי "הרבנים הצבאיים צריכים אחראיות וזהירות גדולה, כלפי מי יקבל את הזכות לדבר בפני חיילי צה"ל".

הרבצ"ר הזכיר את ההנחיה בסוגיית שירת נשים בצה"ל, לפיה בכל הטקסים הרשמיים חלה חובת נוכחות מחייבת של כלל החיילים. באירועי הווי, שאינם נושאים אופן צבאי, ישנו שיקול דעת שנותן למפקדים. "מחובתנו הגדולה לעמוד בצמתים מרכזיים ברגישות גדולה בעת הזו, לזהות מוקדי חיכוך מראש ולהיות שם על מנת לסייע לחיילות, לחיילים ולמפקדים", הוסיף הרבצ"ר, שקרא לרבני הפיקודים "לקחת יותר אחריות בעת הזו".

(צילום: דובר צהל)


"אנחנו רבנות של כולם, זה בראש החזון שלנו. אנו נושאי הכלים של מדינת ישראל וצה"ל וזהו כבוד גדול להיות בתפקיד הזה בדור התקומה", סיכם הרבצ"ר, שהוסיף וקרא לרבנים "לפעול במלא המרץ לאחדות השורות. אסור לנו לעמוד מנגד".