הרבצ"ר לצוערי קורס רבנים צבאיים: העיקר - אהבת ישראל

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, נפגש עם 60 צוערי קורס רבנים צבאיים ושוחח איתם על האיזון בין שמירת שבת לשמירה על כוננות מבצעית בצה"ל: "יש להכריע מתוך שיקול דעת"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/07/13 13:06 כג באב התשעג

הרבצ"ר לצוערי קורס רבנים צבאיים: העיקר - אהבת ישראל
דובר צהל, צילום: דובר צהל

60 צוערי קורס רבנים צבאיים סיירו השבוע במכון 'ארץ חמדה' הירושלמי, במהלכו ביקרו הצוערים בכולל ופגשו ברב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, ששיתף את הצוערים בתפקידו ודיבר אף על האיזון בין שמירת שבת לשמירה על כוננות מבצעית בצה"ל.

הרב פרץ נשאל על ידי אחד מאברכי 'ארץ חמדה' שבימים אלו משמש כצוער בקורס, בנוגע לאיזון בין שמירת שבת לבין שמירה על כוננות מבצעית בצה"ל. הרב פרץ סיפר לצוערים כי דילמה זו התעוררה בעבר ע"י לוחם בסיירת גולני ששאל האם מותר להכין את הציוד שלו למבצע בשבת לנוכח העובדה כי המפקד שלו לא יספיק לעשות לו את מסדר הכוננות בזמן אחר לפני המבצע. הרב פרץ עמד על כך שיש להכריע בשאלה זו מתוך שיקול דעת ובחינה יסודית של הנתונים.

ראש מכון ארץ חמדה, הרב יוסף כרמל, סיכם את הביקור ואמר: "שמחנו לארח בבית מדרשנו את צוערי קורס רבנים צבאיים, אנו מאחלים להם הצלחה רבה ורואים בהם נכס ערכי ומשמעותי החובר לשורותיו של שומרי מדינת ישראל. חניכי הקורס מהווים עבורנו שליחי אהבת התורה והארץ המאירים את דרכם של המוני ישראל".