הרבצ"ר ביקר בקבר יוסף עם רבה של רוסיה

הרב ברל לזר, שהגיע ארצה עם משלחתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נפגש עם הרב הצבאי הראשי תא"ל הרב רפי פרץ, להתייעצות הנוגעת לסוגיית שילוב דתיים בצבא רוסיה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/07/12 10:45 יא בתמוז התשעב

הרבצ"ר ביקר בקבר יוסף עם רבה של רוסיה
מאיר ברכיה, מועצה אזורית שומרון, צילום: מאיר ברכיה, מועצה אזורית שומרון

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, ביקר הלילה (ראשון) יחד עם רבה של רוסיה, הרב ברל לזר ושלושים איש מהקהילה היהודית ממוסקבה, בקבר יוסף.

רבה של רוסיה, שהגיע לארץ במשלחת של פוטין, נפגש עם הרבצ"ר ובתיאום עם כוחות הביטחון הם נכנסו לתפילה משותפת בקבר יוסף. לרבצ"ר פרץ קשרי ידידות עם רבנים מרחבי העולם שנוהגים להתייעץ עמו בנושאים הקשורים לשירות יהודים בצבאות זרים ולדת וצבא באופן כללי. מעת לעת מתארחים ברבנות הצבאית משלחות של רבנים צבאיים מצבאות שונים הלומדים על אופן הפעילות של הרבנות הצבאית, מערך הכשרות והקבורה המתקדמים ודנים בסוגיות הקשורות לדת וצבא.

לאחרונה, בשל עליית סוגיות שונות של שירות דתיים ויהודים בצבא רוסיה, התקיימו התייעצויות בין הרבצ"ר לרבה של רוסיה, והם מקיימים שיתוף פעולה פורה הכולל גם מפגשים מעת לעת.

בכניסה המשותפת הלילה השתתף גם הרב האזורי לשומרון, אליקים לבנון, אשר ציין כי "יוסף הוא המאחד את כל עם ישראל, אנו שואבים מכאן את כוחו של יוסף שהוא המשביר והפועל המעשה, וכן המאחד בקדושה".