הרבצ"ר: "אני שליח נאמן של הציונות הדתית, דאגתי לצוערים הדתיים"

תא"ל הרב רפי פרץ, מביע לראשונה תמיכה גלויה בצוערים הדתיים שהודחו מבה"ד 1 בשל אי-השתתפותם בטקס שכלל שירת נשים: "אפשר לפתור את המחלוקת מתוך אחדות ושמירה על ההלכה"

חדשות כיפה אורי פולק 25/09/11 19:16 כו באלול התשעא

הרבצ"ר: "אני שליח נאמן של הציונות הדתית, דאגתי לצוערים הדתיים"
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, הביע היום (א') תמיכה גלויה בצוערים הדתיים שהודחו מבית הספר לקצינים של צה"ל בשל סירובם להשתתף בטקס שכלל שירת נשים. בכנס של מכללת שערי משפט אמר הרבצ"ר: "עמדתי לצידם של החיילים, לא במקרה חלק מהם לא הודחו מקורס הקצינים".

כזכור, האירוע המדובר התרחש בשבוע שעבר בבית הספר לקצינים של צה"ל, כשבמהלך טקס צבאי שהתייחס למבצע "עופרת יצוקה", במהלכו עלתה לבמה קבוצת חיילות, שהחלו לשיר על במת האולם. תשעה צוערים דתיים עזבו את האולם בעקבות שירת החיילות ובעקבותיה נשלחו למשפט אצל מפקד בה"ד 1, אל"מ ערן ניב. חמישה צוערים הסכימו להתנצל על המעשה ויצאו פטורים מעונש, אולם ארבעה צוערים הודחו מהקורס בשל החלטתם.

תא"ל הרב רפי פרץ הבהיר כי העיקרון המנחה אותו בסוגייה הזו היא ש"ניתן לשמור גם על הלכה ללא פשרות וגם על אחדות מלאה בתוך הצבא". הוא הבהיר כי הוא התערב למענם של הצוערים הדתיים: "הייתי שעות עם המפקדים בשטח, ליוויתי את הסוגיה הזו מקרוב, שכן מדובר בעניין מורכב".

הרבצ"ר חזר והדגיש בדבריו כי "בעזרת השם ניתן לשלב שני ערכים, גם אחדות מלאה בתוך הצבא וגם שמירה מוחלטת על ההלכה. יש אנשים שאומרים שראוי שהצוערים הללו לא יהיו קצינים - זו לא הדרך מבחינתי. אפשר ללכת ביחד בשביל הזהב".

"לעשות קרע אפשר ברגע", הוסיף הרבצ"ר, "מאוד קל להיות פופוליסטים ולשלוף הצהרה מהמותן. עם זאת, מדובר בנושא רגיש שצריך להתייחס אליו בכובד ראש ולפתור אותו מתוך אחדות בתוך הצבא. עברנו דברים קשים מזה".