הרבנים קוראים לעיריית ירושלים שלא להעביר תקציבים לבית הפתוח בעיר

המאבק על תקציב הבית הפתוח בירושלים בעיצומו. חבר המועצה אריה קינג נאבק בהוראת הרב נבנצל והרב טאו כנגד התקציב אך נראה שברקת נחוש להעביר את הכסף

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/03/15 13:39 ד בניסן התשעה

הרבנים קוראים לעיריית ירושלים שלא להעביר תקציבים לבית הפתוח בעיר
Shutterstock, צילום: Shutterstock

במכתב עליו חתמו רבנים בכירים מכל המגזרים הדתיים בירושלים, ביניהם הרב צבי טאו, הרב שלום כהן ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס והרב שלזינגר ובראשם הרב אביגדור נבנצל הורו הרבנים לנציגים הדתיים להתנגד לאישור התקציב המיוחד על סך 264 אלף ₪

במקביל אליהם, נאבק חבר המועצה אריה קינג לעצור את התקציב. בישיבת הוועדה שנערכה ביום שני הצליח קינג יחד עם מספר נציגים חרדים לדחות את ההצעה. בדף הפייסבוק שלו הלין קינג כי כמה מהנציגים הדתיים "נעלמו" טרם ההצבעה.

קינג טען כי התקציב הייחודי מיותר, "אני סבור שכול תושב בעיר זכאי להשתתף בפעילות עירונית בשכונת מגוריו ולא ייתכן שקומץ אנשים יקבל תמיכה בגלל תפיסת חיים ותכונה אישית ייחודית. רוצים חוגים? תצטרפו לחוגים במנהלים הקהילתיים. רוצים מופעים? תצטרפו למופעים לציבור הרחב", כתב קינג.

מהבית הפתוח השיבו לטענה באזני 'מאקו' כי ניסיון העבר מלמד שאנשי הקהילה מתקשים להתשלב במרקם התרבות העירונית "רק בחודש שעבר ניסינו להשתלב באירועי "שאון חורף" בעיר ולקיים אירוע ספורט הומוריסטי במסגרתו וחברי המועצה כמעט הפילו את הקואליציה של ברקת", הם טענו.

קינג הביע תקווה כי ההחלטה לא תשתנה במועצת העיר שתתכנס ביום חמישי הקרוב, וראש העיר ברקת לא יכופף את נציגי הציבור הדתיים בכדי לאשר את התקציב. אך רוב הסיכויים שראש העיר שהצהיר כי בכוונתו לאשר את התקציב לבית הפתוח יעביר אותו בסוף על אף ההתנגדות.

יש לציין, כי בג"צ הכריח כבר את עיריית ירושלים בשנת 2010 להעביר כספים לבית הפתוח. בג"צ קבע כי אכן הופלתה קהילת הלהט"ב בחלוקת כספי ציבור ופסק יותר מחצי מיליון שקל לטובת הבית הפתוח.

(צילום: אריה קינג)