הרבנים עמאר ואריאל: "נתמודד כמקשה אחת על הרבנות הראשית"

שני הרבנים שיגרו מכתב לרב חיים דרוקמן, בו הם מודיעים על התמודדות משותפת על תפקיד הרבנים הראשיים לישראל, זאת לאחר אישור ה"דיל" על ידי הרב עובדיה יוסף

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/05/13 18:25 ד בסיון התשעג

הרבנים עמאר ואריאל: "נתמודד כמקשה אחת על הרבנות הראשית"
אבי פרידמן, יחצ, צילום: אבי פרידמן, יחצ

לאחר אישור ה“דיל“ של הרב חיים דרוקמן על ידי הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש“ס, הודיעו היום (ב‘) רבה הראשי של רמת גן, הרב יעקב אריאל והראשון לציון, הרב שלמה עמאר, על התמודדות משותפת לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל.

במכתב ששיגרו לרב דרוקמן כותבים הרבנים במשותף כי ”בימים האחרונים קיבלנו פניות רבות מגדולי ישראל, מרבני ערים והקהילות מכל החוגים והעדות ומיושבים על מדין ועל כל ראש צבאם מרן הראשון לציון רבנו עובדיה יוסף שליט"א, המבקשים כי נסכים לשמש שנינו בכתר אחד ולקבל על עצמנו בצוותא את תפקיד הרבנים הראשיים לישראל, תוך הרמת קרן היהדות והאהבת שם שמיים על הבריות. אנו מודיעים בזאת שהחלטנו להיענות לפניותיהם של גדולי ישראל, ולהציג את מועדותנו כמקשה אחת, לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל“.

ה"דיל" שטרף את הקלפים. המתמודדים לרבנות הראשית, לפני כחודש (צילום: כנס רמלה)

בתוך כך, הרב אליעזר איגרא, שהתמודד אף הוא לתפקיד הרב הראשי לישראל, הודיע על הסרת מועמדותו ותמיכה ברב אריאל לתפקיד.

הרב דוד סתיו טרם התייחס באופן רשמי לאישור ה“דיל“. בינתיים, מפלגת ”העבודה“ הודיעה על תמיכה במועמדותו של הרב סתיו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. בהודעת הסיעה נמסר כי ”מפלגת העבודה מאמינה שנושא המשרתים בקודש אינו צריך להיות נחלתם הבלעדית של מפלגות כאלה ואחרות וכי עליה לנקוט עמדה בנושא חשוב זה“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן