הרבנים מספידים: נקרא לעמוד בפני בית דין של מעלה

רבני המגזר הצטרפו גם הם להספדת אריאל שרון. הרב חיים נבון: "אריק שרון כמו יואב בן צרויה. לעיתים נדמה שרוח אלוהים פיעמה במעשיו ובאופן כללי היה אדם שהיה לעיתים משולח רסן ונעדר גבולות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/01/14 20:16 י בשבט התשעד

הרבנים מספידים: נקרא לעמוד בפני בית דין של מעלה

רבני הציונות הגיבו לפטירתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון שהלך בצהריים (ש') לעולמו בגיל 85. בדף הפייסבוק שלו כתב הרב חיים נבון :

מבין מצביאי ישראל המודרניים, משה דיין היה כאלעזר בן יאיר: המנהיג הכריזמטי והאפל, המפלרטט עם המוות, הנוח לייאוש בשעת צרה. אריאל שרון היה יואב צרויה. המצביא הדגול והכריזמטי, שהוביל את העם לישועה בקרבות כה רבים, שלעתים נדמה שרוח אלוהים פיעמה במעשיו ובדבריו באוזני העם (שמואל ב י', יב), "שהיה חכם גדול" (תנחומא בובר מסעי ט); אך לצד זאת - היה איש קשה (שמואל ב ג', לט), המזלזל לעתים בשפיכות דמים (שמואל ב' ב, יד), ובאופן כללי - אדם שהיה לעתים משולח רסן ונעדר גבולות".

"כאשר מת יואב", כותב הרב נבון, "נאמר עליו: "וייקבר בביתו במדבר" (מלכים א ב', לד). כך פירשו חכמינו: "וכי מדבר היה ביתו? אלא ללמדך שכיוון שמת יואב שר צבא ישראל, נעשו ישראל כמדבר" (ירושלמי מכות פ"ב).

ארגון רבני בית הלל מסרו כי "אנו מרכינים ראש יחד עם כל בית ישראל, על מותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, גיבור מלחמות ישראל אשר תרם רבות לביטחונה של המדינה. יהי זכרו ברוך".

"שרון היה לוחם עז נפש ועשוי ללא חת, אשר באומץ לבו ובתבונתו הציל לא פעם את ישראל ממפלה לפני אויב", אמר הרב אמנון בזק. "הוא היה פוליטיקאי כוחני וחסר מעצורים, אשר קומם עליו חלק אחד של העם במלחמת לבנון הראשונה, וחלק אחר - בעקירת גוש קטיף. ביום הזה, כמסורת ישראל, נזכיר בעיקר את זכויותיו, ונזכור, שלא מתפקידנו לקבוע אם הן גוברות על חובותיו או לא. אריאל שרון נקרא לעמוד בפני בית דין של מעלה, אשר ידון אותו בצדק ובמשפט, בחסד וברחמים".

ארגון רבני צהר מסרו כי "ביום זה אנחנו מתבקשים להדגיש את זכויותיו של אריאל שרון ז"ל, שייזכר בתולדות העם היהודי, בין יתר זכויותיו, גם בשל האחריות הגבוהה שגילה לזהותה היהודית של מדינת ישראל. שרון, בתפקידו כראש ממשלה, ביקש לעשות הכל כדי להבטיח את מעמדם האישי והיהודי של העולים מכל העולם ובמיוחד עולי ברית המועצות. שרון היה זה שהקים את מינהל הגיור במשרד ראש הממשלה וגילה בו התעניינות ומעורבות עד ימיו האחרונים".