הרבנים מלמד לא מתחנפים לחרדים: שיבואו הם אלינו

הרב אליעזר מלמד מסביר מדוע אביו, הרב זלמן ברוך מלמד, בחר שלא להגיע למפגש עם אדמו"רים בעדה החרדית: "מי שרוצה לדבר עמו - מוזמן בכל הכבוד הראוי לבוא. אחדות מבוססת על כבוד הדדי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/02/13 08:44 ד באדר התשעג

הרבנים מלמד לא מתחנפים לחרדים: שיבואו הם אלינו
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב אליעזר מלמד, רב היישוב וראש הישיבה בהר ברכה, מתייחס בטורו השבועי לביקורים שערכו החודש רבני הציונות הדתית בבתיהם של אדמו“רים מהציבור החרדי וטוען כי אביו, הרב זלמן ברוך מלמד, סירב להשתתף במפגשים הללו מנימוקים של כבוד הציונות הדתית.

”אבי מורי לא עלה לביתו של שום אדמו"ר. אמנם הוא הוזמן, אבל לא רצה להשתתף. ואף על פי שהוא מאוד בעד אחדות בין כל שומרי התורה והמצוות, פגישות אלה לא נועדו לשם אחדות אלא כדי להשיג מטרה שחשובה כעת לאנשי הציבור החרדים, ואזי מי שרוצה לדבר עמו - מוזמן בכל הכבוד הראוי לבוא“, כתב הרב מלמד במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון ”בשבע“.

לדבריו, ”אחדות מבוססת על כבוד הדדי. כך מקובל בכל העולם, זהו עניין בסיסי של דרך ארץ. כששר ממדינה אחת בא לבקר אצל חברו, מן הנימוס שחברו יגיע אחר כך אליו לביקור גומלין. כך מקובל גם בין רבנים. מי שקרא על תולדות חייו של מרן הרב קוק זצ"ל, זוכר איך תמיד כשהיו מגיעים רבנים חשובים לירושלים, לאחר שהיו מבקרים אצל מרן הרב קוק, מרן הרב היה מחזיר להם ביקור גומלין במקום שבו התארחו“.

אלא שלדעת הרב מלמד, המפגשים הללו אינם אלא זלזול ברבנים הציונות דתיים. ”כלי התקשורת החרדיים מצדיקים את הזלזול שלהם ברבנים גדולים שהולכים בדרכו של מרן הרב קוק, שאינם נופלים בגדלותם ובלמדנותם ובצדיקותם מהרבנים החרדים“, כתב הרב מלמד, ”אין הכוונה באמירה זו ליצור התחשבנות קטנונית שיוצרת מרחק, אלא להציב תנאים בסיסיים למפגש מכובד שמביא לקירוב לבבות ושלום“.