הרבנים ליאור ושטרנברג סיירו ביישובי עוטף עזה

רבה של חברון וראש ישיבת הר המור שוחחו עם קצינים בכירים ורבנים צבאיים, זאת כדי לעמוד על הדילמות ההלכתיות והמוסריות הקשורות לשגרת חיי הצבא באזור

חדשות כיפה אורי פולק 24/05/11 00:00 כ באייר התשעא

הרבנים ליאור ושטרנברג סיירו ביישובי עוטף עזה
יח"צ, צילום: יח"צ

הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע-חברון והרב מרדכי שטרנברג, ראש ישיבת הר המור בירושלים, סיירו היום (ג') ביישובי עוטף עזה ושמעו סקירות ביטחוניות מאנשי צבא והתיישבות הפועלים באזור.

במסגרת הסיור שמעו הרבנים מפי קציני צבא בכירים ומרבנים צבאיים, על דילמות יומיומיות בתחומים הלכתיים ומוסריים הקשורים לשגרת חיי צבא באזור בו המתיחות הביטחונית גדולה. הרבנים חיוו דעתם בשאלות רבות ובעניינים מסוימים קיבלו על עצמם לברר את דעתם בעניין, זאת לאחר שלמדו את הלך הרוח וההתנהלות הצבאית בתחומים אלו.

הרבנים הסבירו כי הסיור נערך כחלק מהכוונה לגבש עמדה רבנית אסטרטגית בתחומי מדיניות ביטחונית לאומית. בנוסף לחלק הביטחוני, נפגשו הרבנים עם חברי קיבוצים ומושבים באזור הדרום ושמעו על דרישה הולכת וגוברת לעניינים הקשורים ביהדות ובמקורות ישראל בקרב תושבי המקום.

הרבנים הופתעו לשמוע כי בקיבוצים רבים ישנו תהליך פנימי של הקמת בתי כנסת , שיעורי תורה קבועים, ויוזמות חינוכיות לילדים ונוער בתחום החינוך היהודי. המפגש התקיים בבית הכנסת של המושב נתיב העשרה ולווה על ידי הרב משה שחור מארגון "בעין יהודית", העוסק ביוזמות יהדות באזור הדרום. "הביקור הותיר רושם עז הן על הרבנים והן על חברי הקיבוצים שנכחו בפגישה שזכו לאוזן קשבת והתייחסות מיוחדת מצד הרבנים", אמר הרב שחור.

לדבריו, "מפגש מרתק זה, הינו הוכחה נוספת לכך שאנו נמצאים בעידן בו ההבדלים החדים והריחוק מיהדות אליהם הורגלנו בימים עברו - חלף ואיננו, וקברניטים אמיצים הרואים נכוחה את פני החברה בישראל, יכולים בהחלט להוביל להקשבה אמיתית ושיח פתוח כפי שהיה בסיור זה".