הרבנים לבנון ואליהו: לפתוח במו"מ מיידי מול המפלגות החרדיות

הרבנים פנו לראשי "הבית היהודי" בקריאה לנהל משא ומתן מיידי על כניסתן של המפלגות החרדיות לקואליציה: "כיצד נחנך לאהבת ישראל, אם ראשי המפלגה נוהגים אחרת?"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/03/13 12:51 כט באדר התשעג

הרבנים לבנון ואליהו: לפתוח במו"מ מיידי מול המפלגות החרדיות
אלדר בירם, צילום: אלדר בירם

הרב אליקים לבנון והרב שמואל אליהו שיגרו היום (ב‘) מכתב פומבי לראשי מפלגת ”הבית היהודי“, בקריאה לניהול משא ומתן מיידי עם המפלגות החרדיות, כדי שאלו ייכנסו בכל זאת לקואליציה הבאה שירכיב השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הקריאה הפומבית מתפרסמת היום לאחר שבימים האחרונים פעלו הרבנים, הנחשבים לתומכים מובהקים של "הבית היהודי", מאחורי הקלעים בנסיון לייצר אחדות בין הציבורים. "הננו באים להביע בפניכם את דאגתנו ממהלך המו"מ הקואליציוני, מהתנהלות של נתק, מול המפלגות החרדיות. עם כל הפער שיש בדיעות ובמעשים, אחרי הכל, הננו כולנו, אנו והם כאחד, תומכי תורה ומצוותיה“, כותבים הרבנים במכתבם.

(צילום: אלדר בירם)

הרבנים אליהו ולבנון כותבים כי הם ”ערים לביטויים הקשים והעולבים היוצאים מפיותיהם של חברי הכנסת של המפלגות הללו“, אך לדבריהם ”אנו צריכים לנהוג כ"נעלבים ואינם עולבים". אין ענין לנהוג "מידה כנגד מידה". יש לראות את תועלת כבוד התורה, ומתוך כך גם כבוד ארץ ישראל“.

”כיצד נחנך את ילדינו לאהבת ישראל, אם ראשי מפלגתנו נוהגים באופן שונה?“, מסכמים הרבנים במכתבם, ”דברינו יוצאים מהלב, הננו מאמינים שיכנסו ללבבות".