הרבנים חיים נבון ובני לאו: אל תפחדו מהרב דוד לאו

הרב בני לאו מברך את בן דודו על היבחרו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי ואומר: "עיקר כוחו במעשיו". הרב נבון: "הרב לאו אינו מחמיר מהרב סתיו"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 25/07/13 09:23 יח באב התשעג

הרבנים חיים נבון ובני לאו: אל תפחדו מהרב דוד לאו
wini, צילום: wini

הרב בני לאו, רב קהילת הרמב“ן בירושלים, מתייחס היום (ה‘) לבחירתו של בן דודו, הרב דוד לאו, לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל.

”למרות היותו נסיך שגדל עם אב רב ועם סב רב ומלא דמויות רבניות שעוטפות אותו - עיקר כוחו במעשיו“, כתב הרב לאו בעמוד הפייסבוק שלו, ”הוא משכים קום לעבודה עד שעות קטנות שבלילה. הוא ואשתו ציפי אינם שייכים ל"מחנה" כזה או אחר. הם אנשים של אנשים. אהובים ואוהבים. הם יכולים להיות מודל למשפחה הקשורה למעגלים רבים ומגוונים של החברה הישראלית ולהקל מעט מעומס הקטרוג שהרבנות העמיסה על החברה כולה“.

הרב לאו התייחס גם לרב סתיו ואמר כי הוא ”מנהיג של ממש“. הוא ציין כי ”במהלך שנת הבחירות נאלץ לחוות קנאה וקנאות של אנשים שביקשו לבזות ולהשפיל את קומתו. הוא עמד בכבוד מעורר התפעלות מול כולם בלי להשמיץ ובלי לגדף. גם אם לא זכה במספר הקולות המעמידו כרב ראשי לישראל הוא מוכתר כמנהיג רוחני בולט ואמיץ שעיני רבים נשואות אליו“.

בהתייחס לרב יצחק יוסף כתב הרב לאו כי הוא ”מוכר ללומדי תורה בתור "הילקוט" של אבא שלו. לא מעורב עד עתה במאומה מכל הקלחת המשפחתית מעוררת המחלוקות. בהכרותי אותו מזה שנים רבות אני מלא אמונה ותקווה שמסורת הפסיקה של "בית הלל" תנחה אותו בכל צעדיו והחלטותיו“.

הרב חיים נבון, רב קהילת השמשוני במודיעין, אמר אתמול אחרי תוצאות הבחירות: ”אל תשקעו בייאוש, תומכי הרב סתיו. ואתם, מתנגדיו הנחרצים, אל תמהרו לשמוח“.

בעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב כי ”אכן, יריבי הרב סתיו - הצלחתם להכשיל את בחירתו. אבל אולי אינכם מכירים את הרב לאו. בבחירות הללו התחרו שני מועמדים מצוינים, שאינם שונים זה מזה כפי שניסו לתארם. גם הרב לאו הוא מתון ונוח לבריות“.

”מהיכרות מתמשכת אני יכול לומר, שבפסיקתו הוא אינו מחמיר יותר מהרב סתיו. הוא נערץ על תושבי עירנו - דתיים וחילוניים כאחד. הוא אוהב את עם ישראל בפשטות; את עם ישראל האמיתי, זה שצופה בערוץ 2, ולא רק את עם ישראל מספרי הקודש“, כתב.