הרבנים הראשיים: שולחים תנחומים לעם הנורבגי

בעקבות הפיגועים הרצחניים במדינה פרסמו הרבנים הראשיים לישראל הודעת ניחומים מיוחדת הקוראת "למאבק בטרור בנחישות ובנחרצות, עד יעבור מהעולם"

חדשות כיפה 24/07/11 12:38 כב בתמוז התשעא

הרבנים הראשיים: שולחים תנחומים לעם הנורבגי
Itzik Edri -cc-by, צילום: Itzik Edri -cc-by

"אנו שולחים תנחומינו לעם הנורבגי ולמשפחות השכולות ונושאים תפילה בעבורם ובעבור הפצועים ואנו קוראים לעולם כולו להתאחד במאבק בטרור בנחישות ובנחרצות ללא כל פשרות, עד שייעקר הנגע הרע הזה מהעולם" - כך הודיעו היום (א') הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, נוכח הפיגועים הרצחניים שאירעו בנורבגיה במהלך סוף השבוע האחרון.

לפחות 92 בני אדם נהרגו ומאות נפצעו בשני פיגועים שאירעו בנורבגיה ביום שישי האחרון. בפיצוץ אחד נהרגו שבעה בני אדם ולפחות 85 נערים נורו למוות באי הנופש יוטויה הסמוך לבירת נורבגיה, על ידי הרוצח אנדרס ברינג בריוויק (32). הרוצח ככל הנראה פעל לבדו - כך טוענת המשטרה במדינה. על פי דיווחים שונים בריוויק היה פעיל בארגוני ימין קיצוני, אך הרקע למעשה טרם הובהר.

הרבנים הראשיים לישראל כתבו בהודעתם כי הם שמעו "בזעזוע רב על האירוע הטרגי והנורא בנורבגיה בו נרצחו בדם קר למעלה מ-90 אנשים חפים מפשע ע"י רוצח שפל וחסר מעצורים". הם ציינו כי "כולנו נבראנו בצלם אלוקים ונצטווינו בציווי האלוקי שבעשרת הדיברות: "לא תרצח"".

הרבנים הבהירו בהודעתם כי "הטרור על כל צורותיו הוא משוקץ ומתועב ובסופו של דבר הוא מכה בכל מקום ללא גבולות ומגבלות". את הודעת הניחומים וההשתתפות בצער חתמו הרבנים בתקווה כי "והאמת והשלום אהבו".