הרבנים הראשיים קוראים לבטל תפילה נוצרית המתוכננת בכותל הדרומי

הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו יצאו בקריאה לביטול אירוע תפילה נוצרי המתוכנן להתקיים בכותל הדרומי של הר הבית. "מדובר בטקס שמטרתו ערבוב בין האמונות ואין לאפשר את קיומו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/09/14 15:28 ה בתשרי התשעה

הרבנים הראשיים קוראים לבטל תפילה נוצרית המתוכננת בכותל הדרומי
דוברות הרב לאו, צילום: דוברות הרב לאו

הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, יצאו בקריאה לביטול אירוע תפילה נוצרי המתוכנן להתקיים בשערי חולדה, שבכותל הדרומי של הר הבית. “היות ונודע לנו כי קיימת כוונה לקיים 'טקס תפילה' משותף של יהודים ונוצרים ברחבה שנמצאת למרגלות שערי חולדה בצד הדרומי של הרב הבית, כאשר אותם מארגנים מכנים את הטקס בשם 'התחיה' ומגמתו היא להאדיר את רעיון ה'משיח' כפי תפיסותיהם של הנוצרים", כותבים הרבנים.

"אומנם, הר בית ה' משמש תל תלפיות לרבים מתושבי העולם מכל הדתות”, ממשיכים הרבנים, הן אמת כי לא ניתן למנוע ממאמיני כל הדתות להתפלל על פי אמונתם, אבל כאשר מדובר בטקס שמטרתו ערבוב בין האמונות באופן הפוגע במאמיני הדת האחרת אין לאפשר את קיומו. הכבוד ההדדי בין הדתות צריך להישמר בדרך שאין בה פגיעה של דת אחת באחרת, ובמקרה זה לא מתקיים האיזון הזה".

"אשר על כן, אנו קוראים מנהמת לבנו לאותם אלו שאחראים על מתן אישור לדבר זה, מנעו התכנסות זו”, קוראים הרבנים. "לאחינו בית ישראל נאמר, הימנעו מלהתחבר לעצרת זו, שייעודה מונע את גאולת ישראל האמיתית. מטרתם של מארגניה לנעוץ את ציפורנם בעיר ובארץ הקודש, ולנתק מארץ החיים את אחינו בית ישראל.

על פי תורתנו הקדושה חייבים להתרחק מאירוע כזה ואסור בשום פנים ואופן להתחבר עמם”.