הרבנים הראשיים מכרו את החמץ של המדינה

הרבנים הראשיים מכרו את החמץ של המדינה, לאחר שהוסמכו לכך בידי שר האוצר הזמני, ראש הממשלה בנימין נתניהו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/04/15 15:18 יג בניסן התשעה

הרבנים הראשיים מכרו את החמץ של המדינה
לעמ, צילום: לעמ

עכשיו זה סופי. לאחר החששות בדבר מכירת החמץ של המדינה בשל קיומו של מערכת הבחירות, נפגשו היום הרבנים הראשיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמונה לתפקיד שר האוצר הזמני על מנת שיוכל למכור את החמץ של המדינה, ונתניהו הסמיך את הרבנים הראשיים למכור את החמץ בשם המדינה. לאחר שנתניהו חתם על המסמכים, מכרו הרבנים הראשיים את החמץ של המדינה לחוסיין ג׳אבר, תושב אבו גוש.

"בתוקף סמכותי.. אני מסמיך את הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, שניהם ביחד או כל אחד לחוד, להיות מורשים לכל פעולה הקשורה למכירת חמץ לנכרי, כנהוג וכמקובל בישראל", כתב נתניהו.

"הרבנים הראשיים יהיו מורשים למכור חמץ שבבעלות או ברשות מדינת ישראל, בין שהחמץ נמצא בישראל ובין שהוא נמצא בכל מקום אחר בעולם, ביבשה, באוויר ובים, לרבות חמץ אשר יבוא לרשות המדינה במהלך חג הפסח תשע"ה וחמץ שיתחמץ בתוך הפסח", הוסיף נתניהו. "כמו כן, הרבנים הראשיים יהיו מורשים להשכיר את המקומות בהם נמצא החמץ".

כזכור, לפני כשבועיים פורסם ב'כיפה', כי מצב מוזר למדי שנוצר בעקבות הבחירות לכנסת, מציב את מכירת החמץ השנתית של הרבנות בסכנה, זאת מכיוון שמינויו של ראש הממשלה כשר אוצר זמני פג בהתאם לחוק יסוד הממשלה.

בעקבות פג תוקף מינויו של נתניהו התעוררה לראשונה בעיה הלכתית ומשפטית, מכיוון שלקראת פסח לא היה מי שיחתום על מכירת נכסי המדינה למשך שבעת ימי הפסח, מכיוון שאין בתפקיד שר אוצר או ממלא מקום שר אוצר.

הרב הראשי דוד לאו העלה את הסוגיה, כשעודכן שיש בעיה עם המינוי הזמני של שר האוצר, כשאחד הפתרונות האפשריים היה למנות מורשה חתימה למכירת נכסי המדינה בידי הממשלה.

הפתרון נמצא לפני כשבוע, בדמות מינויו מחדש של ראש הממשלה נתניהו כשר אוצר, דבר אשר מייתר את הצורך בפתרונות יצירתיים. כמובן, מינויו, שנעשה במשאל טלפוני, לא נעשה רק למען מכירת החמץ, אך אין ספק שהדבר פותר בעיה מבחינת הרבנות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן