הרבנים הראשיים: מברכים על גשמי הברכה, זמן לסייע לנזקקים

הרבנים עמאר ומצגר ברכו על המערכת החורפית שפוקדת את ישראל וביקשו מהציבור, נוכח הסערה, לדאוג לקשישים ונזקקים: "הימים המבורכים עבורנו, הם הקשים ביותר עבור העניים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/01/13 19:35 כה בטבת התשעג

הרבנים הראשיים: מברכים על גשמי הברכה, זמן לסייע לנזקקים
longhorndave-cc-by, צילום: longhorndave-cc-by

הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, מברכים על גשמי הברכה שפוקדים את ישראל בימים האחרונים, במערכת החורפית-במיוחד שצפויה להמשך עד לסוף השבוע הקרוב.

באגרת מיוחדת שפרסמו היום (ב‘), הכוללת דברי שבח והודיה על הגשמים הרבים, קוראים הרבנים לציבור לסייע לנזקקים שהגשמים מקשים עליהם. "בישראל רבבות נזקקים וקשישים נצרכים המתקשים בחימום הבית ואיטומו. נפקח עינינו בימים האלה ונחפש את הנזקק סביבנו ברחוב, ננסה לסייע מספל מרק חם ועד לקורת גג חלופית עד שוך הגשמים. כי הימים האלה המבורכים עבורנו, הם הקשים ביותר עבור העני", כתבו הרבנים.

”עלינו לשבח לאדון הכל על כל טובותיו ונפלאותיו עמנו, בכל עת ובכל שעה, ערב, בוקר וצהריים, הטוב והמרחם כי לא כלו רחמיו, ועתה הגדיל חסדו עלינו. וחובה מוטלת על כולנו להודות לשמו הגדול, ולומר לפניו הללויה, ונעלה לפניו מזמור לתודה“, הוסיפו הרבנים, שציינו, כאמור, כי ”כדי להביע הודאתינו בשלמות, נפתח ליבנו וידנו באהבה לנדבה לחון עניים ואביונים ולעמוד לימינם בצר להם, על המחיה ועל הכלכלה, ולספק צרכיהם דרך כלל, וגם בגד חם וחימום לחורף המבורך“.