הרבנים הראשיים מבקשים להיפגש עם ביבי

הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף ביקשו מראש הממשלה לקיים פגישה דחופה במטרה למנוע את העברת תחום תודעה יהודית מסמכותה של הרבנות הצבאית. "מדובר בהרס של ממש"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/02/16 17:08 כד בשבט התשעו

הרבנים הראשיים מבקשים להיפגש עם ביבי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרבנים הראשיים דוד לאו ויצחק יוסף מצטרפים היום (ד') לקריאה הרחבה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לעצור את מניעת העברת תחום תודעה יהודית מידיה של הרבנות הצבאית לאגף כח אדם בצה"ל. לדבריהם, המהלך יפגע בסופו של דבר ברבנות הצבאית.

במכתב, עליו חתומים הרבנים הראשיים לישראל, נכתב בין היתר כי "הענף לתודעה יהודית בצה"ל פועל למען כלל חיילי צה"ל, בחיזוק התודעה היהודית ובהקניית ערכי יהדות בסיסיים לכל חיילי צה"ל. לאחרונה התקבלה החלטה להעביר את המחלקה מידי הרבנות הצבאית, למרות שזו פעלה באופן חיוני ומבורך מאז ומעולם, לידיים אחרות. מקומה הטבעי של התודעה היהודית הוא ברבנות הצבאית, שם ישנה המיומנות הנדרשת לצורך הקניית ערכי היהדות והמסורת באופן המיטבי".

הרבנים הראשיים מבקשים במכתבם לקיים פגישה דחופה עם ראש הממשלה נתניהו בנושא ומציינים: "אנו מבקשים להיפגש עם כבודו בדחיפות על מנת להסביר לכם את המהלך המדובר אשר תכליתו בפועל היא החלשת הקניית הזהות והמסורת היהודית בקרב החיילים".

הרבנים הראשיים מביעים חשש כבד כי העברת תחום תודעה יהודית משמעותה הרס עבור צה"ל וחייליו. "אנו מאמינים כי יש לעצור את המהלך לאלתר ולהשיב את המצב לקדמותו, מדובר בהרס של ממש עבור צה"ל, חייליו והתודעה היהודית בצבא" נאמר במכתב.

מוקדם יותר היום פורסם מכתב עליו חתומים למעלה מ- 100 רבנים בציונות הדתית, ביניהם ותיקי ובכירי הרבנים, בו הם קוראים לראש הממשלה לעצור ולמנוע את העברת תחום תודעה יהודית, מחוץ לרבנות הצבאית.