הרבנים הראשיים למפכ"ל: גורמים עבריינים מאיימים על הרבנות

הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר נפגשו עם מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, בעקבות הצטברות איומים מצד גורמים עבריינים על חייהם של עובדי מחלקת שחיטת חו"ל - וביקשו את התערבותו המיידית

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/01/13 18:49 יט בשבט התשעג

הרבנים הראשיים למפכ"ל: גורמים עבריינים מאיימים על הרבנות
הרבנות הראשית לישראל, צילום: הרבנות הראשית לישראל

הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, נפגשו היום (ד‘) עם מפכ“ל השמטרה, יוחנן דנינו, בעקבות הצטברות מקרים של איומים על חיי עובדי מחלקת שחיטת חו"ל, באגף הכשרות הארצית שברבנות הראשית לישראל.

עובדי המחלקה, האמונה על שיבוץ משגיחי הכשרות בבתי המטבחיים בחו"ל, היו נתונים בחודשים האחרונים לאיומים מצד גורמים עברייניים. בעקבות הצטברות המקרים שבתה בשבוע שעבר המחלקה. בפגישה הציגו הרבנים הראשיים לישראל את האירועים האחרונים. בין השאר הגיע אדם בלתי מזוהה, חבוש קסדה, באמצע הלילה לביתו של אחד מעובדי המחלקה ואיים על אשתו. אירועים נוספים כללו איומים והטרדות באמצעות הטלפון. לדברי הרבנים, עיקר האיומים מתרכזים בעובדי מחלקת שחיטת חו"ל, האמונים על שיבוצם של משגיחים ושוחטים בבתי המטבחיים בחו"ל.

לאחר הצגת הדברים אמר המפכ"ל, כי איומים על עובדי ציבור מטופלים במשטרה בעדיפות גבוהה. לדבריו, בעקבות הפגישה תינתן הנחיה לשוטרי מחוז ירושלים להקדיש תשומת לב לתלונות על אירועים נוספים שיתקבלו בעתיד.

ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב נסים מור, שהשתתף גם הוא בפגישה, אמר כי ייבדקו לגופן כל התלונות על איומים שתתקבלנה, אולם ביקש ממנכ"ל הרבנות הראשית, עודד וינר, להורות לעובדיו שיגישו תלונות על אירועים דומים מיד לאחר התרחשותם, כדי לסייע באיסוף הראיות ובייעול החקירה.

מחלקת שחיטת חו“ל של הרבנות הראשית לישראל אחראית על שיבוצם של צוותי פיקוח שנשלחים לארצות שונות ומשגיחים על הכשרות במטבחים השונים. מדובר על צווים של כעשרה משגיחים שיוצאים לשליחות בת מספר חודשים בחו“ל ולאחריה שבים ארצה ומוחלפים בחו“ל על ידי צוות אחר. ברבנות הראשית סבורים כי האיומים מצד גורמים עבריינים נובעים מאי שביעות רצון של חלק מהעובדים מהרפורמה שיושמה במחלקה, לפיה השליחים בחו“ל יוחלפו מעת לעת ולא ישובצו באופן קבוע.