הרבנים הראשיים: החלטת הממשלה בנושא חוק הגיור הרסנית ומפלגת

בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו הרבנים הראשיים כי הם מתנגדים להצעת הממשלה והבהירו: "לא נהיה חותמת גומי. הצעת הממשלה כפי שהיא היום הרסנית ומפלגת את עם ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/10/14 14:52 ד בחשון התשעה

הרבנים הראשיים: החלטת הממשלה בנושא חוק הגיור הרסנית ומפלגת
אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: פלאש 90

היום (ג') בצהריים נפגשו שני הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהאחרון זימן אותם לפגישה דחופה בנושא חוק הגיור.

באתר כיכר השבת מתפרסם שנתניהו אמר לרבנים כי הוא גנז את את הצעת המחליטים אך למרות זאת הצעת חוק הגיור הצליחה לקבל אישור בוועדת החוקה. לדבריו, יש לחוק הגיור רוב במליאת הכנסת ועל כך לדעתו יש לשקול את האפשרות של החלטת ממשלה בנושא, שהיא בעייתית פחות.

כזכור, הרבנים הראשיים התנגדו בעבר להצעת המחליטים בנושא, שהושג בפשרה של הרב חיים דרוקמן. על פי ההצעה, יוכלו כל רבני הערים לפתוח בתי דין לגיור אך את החתימה על תעודות ההמרה יעשו רק הרבנים הראשיים. עם זאת, הרבנים הראשיים אמרו לנתניהו כי הם מתנגדים להצעת המחליטים ואמרו "הצעת הממשלה כפי שהיא כיום הרסנית ומפלגת את עם ישראל. הרבנות הראשית וכן מרבית הרבנים בעולם היהודי לא יכירו בגיורים שיבוצעו על פי ההחלטה, הצעת הממשלה חמורה לא פחות מהחוק ואין בכך כדי לייתן מענה לאיום על שלמות עם ישראל הניצב לפתחה של הממשלה".

הרבנים הוסיפו ואמרו כי "מערך הגיור הממלכתי של מדינת ישראל פועל בצורה מושלמת, והוא הוקם בעקבות מעשי שחיתות רבים שנגרמו כתוצאה מהאפשרות שניתנה בעבר לרבני ערים ויישובים לגייר ללא כל פיקוח. הפקעת הפיקוח ממערך הגיור הממלכתי של מדינת ישראל והפרטתו תעשה עוול למתגיירים הן בשל העובדה שהם לא יוכרו כיהודים והן בשל הפתח לשחיתות שעלול להיווצר".

"החלטת הממשלה הנוכחית תקרע קרע עמוק ותפלג את העם. המתגיירים על פי ההחלטה ייהפכו ליהודים סוג ב' כאשר במצב הנוכחי פתוחה בפניהם הדרך להתגייר על פי ההלכה וללא כל הכבדה מצד המערך הגיור הממלכתי", הוסיפו עוד. "איננו מעוניינים להיות חותמת גומי".