הרבנים הראשיים אוסרים עלייה להר הבית

הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר פרסמו קריאות ציבוריות המדגישות את איסור העלייה להר הבית. "זהו איסור גמור על פי ההלכה ועל ידי כל גדולי ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 06/03/12 12:55 יב באדר התשעב

הרבנים הראשיים אוסרים עלייה להר הבית
Lior Golgher-cc-by-sa, צילום: Lior Golgher-cc-by-sa

הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, חתומים על קריאה ציבורית האוסרת עלייה להר הבית. בשתי אגרות שונות שהתפרסמו בימים האחרונים, טוענים הרבנים כי "חובה קדושה להעיר את לבבכם כי איסור גמור הוא על פי ההלכה לעלות להר הבית, ואיסור זה היה פשוט וברור מקדם קדמתא, והדבר נאסר ע"י כל גדולי ישראל".

"אך בהיות ובתקופה האחרונה כל מיני ארגונים קוראים אל הציבור לעלית אל הר הבית, הננו לגלות בזה דעת תורה, כי האיסור בתוקפו עומד, ואיסור מוחלט לעלות אל הר הבית בזמן הזה", נכתב בקריאה.

גם הרב יונה מצגר קרא לציבור "שלא לעלות חלילה לכל שטח הר הבית". הוא מזכיר את "האיסור החמור על פי דין תורתנו הקדושה, שלא להיכנס לכל שטח הרב הבית בטומאה, וכיום שאנו טמאי מתים, ובעוונותינו אין לנו אפר פרה להיטהר, הדבר אסור לנו בכל תוקף, והנכנס למחנה שכינה בטומאה חייב כרת".

לדבריו, "כל הוראת היתר בעניין זה עלולה לגרום למכשלות חמורים באיסור כרת. לכן נקבע על ידי גדולי הדורות מקדמת דנא, לאסור באופן מוחלט עליית יהודים לכל שטח הר הבית". עוד מציין הרב מצגר כי "שמעתי קול ענות חלושה, האומרים שכביכול יש היתר בדבר, ומטעים את קהל עדת ישראל לעלות בהר ה' ולקום במקום קודשו, ולא יראו לנפשם לפרוש מאיסור תורה החמור שיש כרת רחמנא לצלן".

לקריאתם של הרבנים הראשיים הצטרפו הרב אליהו בקשי דורון, הרב אביגדור נבנצאל רבה של העיר העתיקה ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ'.