הרבנים הצבאיים מחדדים נהלים לקראת אפשרות של הקפצת מילואים בשבת

רמ"ח הרבנות, אל"ם הרב אייל קרים, תדרך את הרבנים הצבאיים בפיקוד הדרום לקראת אפשרות של כניסה קרקעית לרצועת עזה. ברבנות חידדו את הפקודות בדבר הקפצת מילואים בשבת

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/11/12 11:44 ב בכסלו התשעג

הרבנים הצבאיים מחדדים נהלים לקראת אפשרות של הקפצת מילואים בשבת
דובר צהל, צילום: דובר צהל

רמ"ח הרבנות, אל"ם הרב אייל קרים, תדרך היום (שישי) בשעות הצהריים את הרבנים הצבאיים לקראת השבת הקרובה, לאור מבצע "עמוד ענן" והאפשרות לכניסה קרקעית לרצועה. הרבנים הצבאיים עמדו מקרוב על היערכות הרבנים הצבאיים לקראת השבת.

"אנו עומדים כעת בפתחה של תקופה מאתגרת", אמר אל"ם הרב קרים, "תרחישים רבים ייתכנו בימים הקרובים, אשר כל אחד מהם מושפע ממכלול של גורמים צבאיים ומדיניים, במדינת ישראל ומחוצה לה. במצבים כאלה, לא ניתן לדעת בוודאות מה יילד יום. אולם, ישנו גורם מכריע במערכה, אשר תלוי בעיקר בנו ובתודעתנו כחיילים וכלוחמים. במשך חודשים ארוכים צה"ל, על כלל כוחותיו בסדיר ובמילואים, התאמן ונערך לכל תרחיש אפשרי בגזרת הדרום ובגזרות נוספות. כעת תפקידנו לממש את היכולות הללו, מתוך עוצמה וחוסן נפשי".

(אל"ם הרב אייל קרים. צילום: הרבנות הצבאית)

רמ"ח הרבנות הוסיף כי "לחימה, בפרט במתווה מתמשך ומתגלגל, דורשת כוחות נפש... גם כאשר עמדנו בפני אויבים מרים שביקשו לפגוע בעמידתנו הרוחנית וביקשו להשבית את כל אורח חיינו היהודי - הוכחנו כי דבקות בערכים עליהם אנו נלחמים מובילה לניצחון".

בתוך כך מחדדת הרבנות הצבאית את נהלי גיוס המילואים בשבת, לאור האפשרות למהלך של כניסה קרקעית. על פי פקודות הרבנות הצבאית שפורסמו בעבר לפני מבצע "עופרת יצוקה", המקבל פקודה לפני שבת להגיע לנקודת איסוף במהלך השבת, והמרחק מביתו מחייב נסיעה - לכתחילה עליו להגיע לפני שבת. אם טרם ניתנה פקודה סופית להתייצב בשבת, מותר להישאר בבית עד לקבלת הקריאה. בכל מקרה אסור להמתין ולהגיע במוצ"ש, אם הדבר עלול לעכב את כל היחידה.

באשר לזמינות בטלפון הסלולרי, ציינו ברבנות הצבאית כי מותר לשאת טלפון נייד כדי להיות זמין לקריאה, ורצוי להעביר את הטלפון למצב 'מענה אוטומטי', אך יש לוודא שהטלפון הסלולארי טעון במלואו. "מותר לחייל ולבני משפחתו להיענות לכל טלפון שאינו מזוהה, בין קווי ובין סלולארי, שמא מתקשרים כדי להזעיקו ליחידה; אולם את הפעולות החשמליות יש לבצע בשינוי - הרמת השפופרת בשתי ידיים ולחיצה על המקשים בגב האצבע", נכתב בהנחיות.