הרבנים אריאל, דרוקמן ואייזמן בעד תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך

לאור הביקורת שנמתחה על תוכנית הלימודים החדשה של משרד החינוך, נפגשו הרבנים עם בכירים במנהל לחינוך דתי והדגישו כי "התוכנית החדשה מביאה רוב טובה לתלמידים ולמורים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/07/12 11:40 כ בתמוז התשעב

הרבנים אריאל, דרוקמן ואייזמן בעד תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך
יחצ, צילום: יחצ

פולמוס התנ"ך נמשך: הרבנים יעקב אריאל, חיים דרוקמן, ישעיהו הדרי ואיתן אייזמן נפגשו ביום חמישי האחרון עם יו"ר החמ"ד אברהם ליפשיץ ועם מפקחת לימודי התנ"ך בחמ"ד, מירי שליסל, לדיון משותף בעקבות פולמוס התנ"ך שהתעורר בשל תוכנית הלימודים החדשה שהתקבלה באחרונה, נוכח הביקורת שהשמיעו רבני "הקו", כמו גם הרב דב ליאור, נגד תוכן הלימודים.

בפגישה הביעו הרבנים הערכה ואמון במתווה התוכנית ובמפקחת שליסל וציינו כי "התכנית החדשה מביאה בכנפיה רוב טובה ורוב ברכה לתלמידים ולצוותי ההוראה בחמ"ד". הם ציינו כי "לימודי התנ"ך בחמ"ד הם בבת עינינו והם מיוסדים על אדני הקודש של אמונת ישראל ותורה כהדרכת גדולי הדורות" וכי "החמ"ד הוא בית החינוך המאחד והמחבר את רוב מניינו ורוב בניינו של הציבור הדתי בישראל ועליו לשמור על אחדותו מתוך כבוד והוקרה לכל השותפים בו".

בפגישה המשותפת ציינו הרבנים, לאור ההשגות שעלו ביחס למאמרי העשרה באתר 'ללמוד וללמד' של החמ"ד, כי "הוחלט שבשלב זה יורדו מן האתר מאמרי ההעשרה ויועלו מחדש לאחר בחינה, מיון ועיבוד בידי צוות מורים מחנכים שיוקם. צוות זה ייפגש עם הרבנים וישמע את עמדתם ביחס לחומרי ההעשרה". הוחלט על ידי המשתתפים בדיון כי "שנת הלימודים תשע"ג מהווה שנת מעבר לתכנית החדשה, לפיכך תבחן כניסה הדרגתית לתכנית בשנה זו".

בתום הפגישה סיכמו הצדדים כי בכיתות י' תחל תכנית הלימודים החדשה באופן מלא וכי בכיתות י"א יוכלו המורים לבחור האם ללמד על פי התכנית החדשה או על פי התכנית הישנה, כשבכיתות י"ב תמשיך תכנית הלימודים הישנה.