הרבנות תאפשר ליותר רבנים ציונים לסדר קידושין

על פי ההסכם ההיסטורי שהושג בין רבני "צהר" לבין הרבנות הראשית, יתאפשר לרבני קהילות ולרבנים המשמשים כראשי ישיבות הסדר או מכינות, לסדר חופה וקידושין - אם יעמדו במספר תנאים בירוקרטיים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/06/12 20:17 יז בסיון התשעב

הרבנות תאפשר ליותר רבנים ציונים לסדר קידושין
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

הרבנות הראשית הגיעה להסכם היסטורי עם ארגון רבני "צהר", המשנה את הקריטריונים המאפשרים לרבנים לסידור חופה וקידושין. על פי ההסכם, שאושר השבוע בישיבה שקיימה מועצת הרבנות הראשית, רבני קהילות שאינם רבנים רשמיים של המועצות הדתיות וראשי ישיבות הסדר וראשי מכינות, יוכלו לסדר חופה וקידושין, בניגוד למקובל בעבר, אם יעמדו במספר תנאים.

על פי ההחלטה, אותם רבנים יידרשו להציג תעודת "יורה יורה" של הרבנות הראשית לישראל, בחינה בחופה וקידושין ברבנות הראשית לישראל או על ידי רב החבר במועצת הרבנות הראשית לישראל לישראל יחד עם רב נוסף מתוך רשימת 10 רבנים שיומצאו ע"י הרבנות. כמו כן נדרשים הרבנים לאישור משלושה רבני עיר, שהוא אכן מכהן כרב קהילה בת 30 משפחות ואישור לפחות מרב עיר אחד על שימוש ב 10 חופות ומכהן כרב קהילה לפחות שנתיים.

ראשי הישיבות והמכינות יצטרכו להציג אישורים כי הישיבה או המכינה רשומים במשרד הביטחון או משרד החינוך וכן אישורים נוספים על ותק, שנות לימוד ואישור מרבנים מוכרים ומוסמכים.

מדובר בשינוי מהותי שהוגדר על ידי יו"ר "צהר", הרב סתיו, כ"ניצחון לתבונה להגינות". לטענת הרב סתיו, "ההסכם בין צהר לרבנות פותח דף חדש ביחס לציונות הדתית בכלל ולארגון צהר בפרט. ההסכם הזה בינינו לבין הרבנות הראשית לישראל מוכיח כי הביקורת שהוטחה בנו על פגיעה ברבנות אין לו במה להיאחז".

"ההסכם הוא היסטורי משום שהוא מצהיר בצורה ברורה כי רבני הציונות הדתית לא נופלים במאומה ממגזרים אחרים", טוען הרב סתיו, "השגנו הישג בעזרתו נוכל לקרב את עם ישראל, מכל המגזרים ומכל העדות למסורת ישראל כפי שעשינו עד היום ונמשיך לעשות בעתיד. אני רוצה להודות לרב הראשי יונה מצגר שפעל ללא ליאות ובשיתוף פעולה על מנת להגיע לסיכום ולראשל"צ הרב שלמה עמאר שגיבה ועודד לאורך כל הדרך".