הרבנות עצרו שיווק יבול היתר מכירה ברחובות

נציגי הרבנות הראשית עצרו יציאת משאיות בשוק הסיטונאי רחובות זאת בשל סירוב מקומי לספק תעודות היתר מכירה. בהתערבות "כיפה" קיבלו בשוק הסיטונאי אישור למכירה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/02/15 17:36 כא בשבט התשעה

הרבנות עצרו שיווק יבול היתר מכירה ברחובות
shutterstock, צילום: shutterstock

נציגי הרבנות הראשית עצרו הבוקר יציאת משאיות שנשאו יבול היתר מכירה מהשוק הסיטונאי ברחובות, זאת מכיוון שלטענתם הסחורה לא הייתה עם תעודת כשרות בתוקף.

בחודש האחרון הוציאו מהשוק הסיטונאי סחורה בעלת הכשר היתר מכירה אך הבוקר עצרו נציגי הרבנות את המשאיות, זאת מכוון לשטענתם מדובר בסחורה ללא תעודת כשרות.

מדובר בבעיה שנבעה מכך שהרבנות המקומית מסרבת לתת תעודות כשרות לעסקים המוכרים היתר מכירה, ועל כן אמורים היו הרוכלים לקבל תעודת כשרות של הרב יעקב אריאל או הרב אברהם יוסף. לדברי נציגי הרבנות לא היה לרוכלים אישור מכירה ולכן הם לא קיבלו אישור לצאת, זאת למרות שבכל שלב לא היה ספק שמדובר בתוצרת מותרת מבחינה הלכתית.

"לא מדובר בטרפות ואיסורים אבל מבחינת החוק הדבר היה אסור", אמר ל'כיפה' הרב חיים מלכה, ראש מרחב דרום של הרבנות. “אין להם כשרות בגלל השוק הסיטונאי ולכן הסחורה לא יצאה מהשוק". הרב מלכה אמר עוד כי הם פועלים למציאת פתרון.

לאחר פניית 'כיפה' לרבנות הראשית נאמר כי "הרבנות הראשית לישראל הסמיכה את הרבנים אריאל ויוסף לחתום על היתר מכירה כך שהסירוב לא מקובל ואינו עומד בהוראות. משנתקבלה פנייתכם הנושא נמצא בבירור מול הרבנות המקומית", ואכן בעקבות הפנייה תוקנה הבעיה והשוק הסיטונאי קיבל את האישור הנדרש להוציא פירות וירקות מיבול היתר מכירה לשיווק.