הרבנות מזהירה מפני הונאת כשרות של חברות הקייטרינג

בהתבסס על מידע חדש, אגף הכשרות של הרבנות הראשית פרסם אזהרה הנוגעת לפעילותן של חברות קייטרינג רבות בישראל, אשר מבשלות חלק מהמוצרים במטבחים שאינם מושגחים

חדשות כיפה אורי פולק 02/11/11 13:16 ה בחשון התשעב

אגף הכשרות של הרבנות הראשית לישראל מפרסם היום (ד') אזהרה מיוחדת הנוגעת לחברות קייטרינג המפעילות "מטבחי קצה" אשר אינם נתונים לאחריותה ואינם נמצאים תחת פיקוח הרבנות המקומית - תוך הטעיית ציבור הצרכנים.

ברבנות מציינים כי "בשנים האחרונות הולך וגדל הביקוש להפעלת מטבחים וחדרי אוכל בתחום התעשייה, המלונאות, מוסדות חינוך וציבור וכן במגזר הפרטי, באמצעות חברות קייטרינג, כך שעיקר המאכלים מיוצרים במטבח המרכזי ממנו נשלח המזון למטבחים שונים ברחבי הארץ. מטבחים אלו מכונים "מטבחי קצה". בחלק ממטבחים אלו מתבצעת לעיתים הכנה של מזון, טיגונים וחימומים וזאת מעבר למזון המתקבל ממטבח המרכזי".

(צילום: jasonlam-cc-by-sa)


על פי המידע שהתקבל באחרונה באגף הכשרות של הרבנות הראשית, התברר כי במקרים רבים מציגות חברות הקייטרינג את "מטבחי הקצה" כמטבחים מושגחים וכשרים, על אף בפועל אין שום השגה או פיקוח - "זאת תוך עבירה על חוק איסור הונאה בכשרות", טוענים ברבנות.

בעקבות המידע הבהירו באגף הכשרות כי "על כל חברות הקייטרינג לדאוג לכך ש"מטבחי הקצה" יהיו נתונים להשגחת הרבנות המקומית המוסמכת ע"מ לוודא כי במקום אין ערבוב של כלים בשריים וחלביים, בישולי עכו"ם, החדרת מזון לא כשר וכדומה". ברבנות מציעים כי "המזון יישלח מלווה בתעודת משלוח מוחתמת ע"י משגיח המטבח המרכזי".

ברבנות הנחו את משגיחי הכשרות להנחות את כלל חברות הקייטרינג בישראל בהתאם לתקנות אלו. "רבנויות אשר בתחומן "מטבחי קצה" יעשו הבחנה בין מטבח פעיל לבין מטבח שלא נערכת בו כל פעילות מלבד הגשת המזון לעניין מאפייני ההשגחה במקום כאשר המשגיח יהיה נוכח כל זמן פעילות ההכנה והייצור ככל שיהיה", ציינו ברבנות.