הרבנות: להוריד את גלידת "האגן דאז" מהמדפים

אגף הכשרות של הרבנות הראשית הזהיר את הציבור מפני הגלידה האמריקאית הפופולארית, בטענה כי כשרותה נפסלה ונאסרה לשיווק על ידי הרבנות הראשית

חדשות כיפה אורי פולק 08/01/12 20:55 יג בטבת התשעב

הרבנות: להוריד את גלידת "האגן דאז" מהמדפים
Monsieur Gordon-cc-by, צילום: Monsieur Gordon-cc-by

האגף לאכיפת כשרות של הרבנות הראשית לישראל מזהיר היום (א') את הציבור מפני צריכת הגלידה הפופולארית "האגן דאז" הנמכרת ברשתות "מגה בעיר" ו"שופרסל", זאת בטענה כי מוצריה אינם כשרים מפני שהם מתבססים על חלב ניגר עכו"ם, שנאסר לשיווק על ידי הרבנות הראשית לישראל.

"מכירתה של הגלידה בסניפים נעשית בניגוד לדעתנו, תוך הפרה חמורה של נהלי הכשרות. נבקש מנותני ההכשר שלא לאפשר מכירת מוצר זה במקומות המושגחים ע"מ להסיר מכשול", נטען היום על ידי הרבנות הראשית. כמו כן עודכן הציבור כי "אין להתחשב בדעתם של יועצי כשרות בעניין זה המבקשים להמשיך ולאפשר מכירת מוצר זה, וככל שהנהלת הרשת תתעקש למוכרם ניתן לבצע נוהל "הסרת כשרות" בהתאם לחוק".

"האגן דאז" הינה גלידה אמריקאית הנחשבת לאיכותית במיוחד, שנוסדה לפני כחמישים שנה על ידי שני יהודים אמריקאיים ממוצא יהודי. כיום מיוצרת הגלידה בשיתוף פעולה בין "נסטלה" ל"פילסברי". בארץ משווקת הגלידה ברשתות השיווק "שופרסל" ו"מגה בעיר", כמו גם ברשת הפיצריות "דומניוס פיצה".


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן