הרבנות הראשית תקל על רישום נישואין לזוגות מוגבלים

פרסום ראשון: מועצת הרבנות הראשית הנחתה את רשמי הנישואין שאינם מסוגלים או מעוניינים להשיא זוגות מוגבלים פיזית או מנטלית, למסור התיקים ללשכת הרב הראשי לישראל – כדי שיטפל בהם בעצמו

חדשות כיפה אורי פולק 03/05/11 00:00 כט בניסן התשעא

הרבנות הראשית תקל על רישום נישואין לזוגות מוגבלים

הרבנות הראשית לישראל יוצאת לרפורמה חדשה בנושא נישואי זוגות מוגבלים פיזית או מנטלית. בישיבה של מועצת הרבנות הראשית לישראל, שהתקיימה לפני כחודשיים והותרה לפרסום היום (ג'), הוחלט להוביל מהלך רישום מיוחד לאישור נישואין לזוגות אלו.

בהודעה שפרסמה לשכת הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, כותב ראש הלשכה, הרב חיים המדינגר, כי מעתה ואילך "כל רושם נישואין שסבור שאין לו יכולת מעשית או הלכתית לטפל ברישום נישואין של בני זוג המוגבלים מבחינה מוטורית או שכלית, יפנה אותם ללשכת הרב הראשי לישראל, על מנת שבני הזוג יופנו לרושם נישואין אשר בידו היכולת לטפל בעניין זה".

עד כה הופנו זוגות מוגבלים לבתי הדין השונים, כדי שאלו ידונו בעניינם ויקבלו החלטה באשר לאפשרות ההלכתית להתיר את נישואיהם. "המציאות הקיימת אפשרה לכל רשם נישואין להחליט, על פי שיקול דעתו בלבד, האם אפשר להתיר נישואין לזוגות מוגבלים - או לשלול אותה", מסביר גורם בכיר ברבנות הראשית לכיפה. לטענתו, ההחלטה החדשה "נולדה מתוך מחשבה כי יש להקל על הזוגות המוגבלים ולהשקיע מאמצים רבים יותר כדי להתיר בעבורם את האפשרות להקמת משפחה בישראל".

במכון "עתים" התייחסו לפרסום בכיפה ומסרו כי הם מברכים על ההחלטה. "נכונותה של הרבנות הראשית לפעול לשיפור השירות לבעלי מוגבלויות הינו צעד חשוב המהווה הכרה במציאות המשתנה ובצורך להתאים ולהנגיש את שירותי הדת לחברה הישראלית. אנו מקווים שצעד זה יהווה תחילתו של שינוי ביחסה של הרבנות הראשית לכל הנזקקים לשרותיה", טוענים ב"עתים".

גם תנועת "נאמני תורה ועבודה" שיבחה את החלטת מועצת הרבנות הראשית. "דווקא על רקע פרשת השבוע העוסקת בבעלי מומים אנו מברכים את החלטת הרבנות הראשית. אנו מקווים ששינוי זה יהווה את תחילתה של בניית מערכת נישואין ראויה והולמת להקמת בית בישראל, ויוביל לתחילת שיפור מעמדה של הרבנות. אנו מברכים את הרבנות על ה שינוי התפיסתי, ומקווים כי מחלחלחת ההבנה כי במידה והרבנות לא תהיה קשובה לצרכיו של הציבור הרחב, ציבור זה יצור לעצמו אלטרנטיבות אחרות. אנו מצפים כי קו זה לא יעצר בנושא הנישאין והווה קו מנחה בכל שירותי הדת שבאחריות הרבנות", צויין.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן